Scădere foarte mare de promovabilitatea la definitivat în acest an la Galaţi. Anul trecut au promovat examenul 69,51% dintre cadrele didactice gălăţene, în timp ce în acest an abia 46,7% au reuşit să ia nota 8 pentru a trece examenul. Nu s-au obţinut note de 10 în Galaţi, dar cea mai mare notă s-a luat la psihopedagogie specială, exact obiectul care a fost contestat de mai toţi candidaţii. „Din păcate, în acest an, la definitivat, rezultatele nu sunt la fel de bune ca acelea de anul trecut. Dacă anul trecut am avut, înainte de constestaţii, un procent de 69,51% promovabilitate la definitivat, în acest an nu am reuşit nici măcar să atingem 50%. Doar 47,6% dintre candidaţi au reuşit să ia peste 8. Ne aşteptăm la contestaţii mai ales din partea celor care au note între 7 şi 8. Cea mai mare notă a fost 9,90, la psihopedagogie specială; nu am mai avut 10 ca anul trecut, iar cea mai mică notă a fost 3,60, la informatică“, a precizat Diana Bulai, reprezentantul ISJ Galaţi. Au existat foarte multe retrageri încă înainte de finalizarea acestui examen. Dintre cei 222 candidaţi înscrişi iniţial, doar 156 au şi predat lucrările. Restul s-au retras în timpul probelor. Se pare că problema a fost mai ales la modul în care s-a realizat şi corectat subiectul de psihopedagogie. Sindicaliştii au cerut Ministerului Învăţământului să verifice modul în care s-au rezolvat subiectele, dar şi baremul de corectare. „În legătură cu baremul de corectare greşeala constă în faptul că acum candidaţilor li s-a dat o bibliografie cu 18 teme. Corectarea însă s-a făcut în baza unor baremuri în care erau incluse şi alte teme în afara celor date. Asta i-a dezavantajat pe candidaţi, care s-au pregătit aşa cum li s-a cerut”, a precizat Adrian Andrăşescu, preşedintele Sindicatului Liber Educaţia Galaţi, sindicat afiliat la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ.
Şi candidaţii au văzut care este problema la psihopedagogie, dar unii au trecut examinarea şi nu mai au de gând să depună contestaţii. „Da, la psihopedagogie subiectul a fost oarecum ambiguu, deoarece nu s-au dat prea multe criterii. Nu s-a spus clar ce se doreşte. S-a făcut comparaţie între grupul de elevi şi grupul de copii, s-au dat câteva criterii, dar subiectul a fost foarte vast”, a spus învăţătoarea Cristina Huruianu, una dintre candidatele care au reuşit cu notă mare la definitivat.