19 MAI 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
BYD E7 – sedanul electric accesibil care ar putea redefini piaţa auto europeană
BYD E7 – sedanul electric accesibil care ar putea redefini piaţa auto europeană

Producătorul chinez BYD a lansat recent în China un sedan electric care atrage atenţia prin dimensiunile sale generoase, echipările moderne şi un preţ extrem de accesibil. Dacă ar fi disponibil şi în Europa, acest model ar putea influenţa semnificativ segmentul maşinilor electrice entry-level.
Noul BYD E7 are aproape cinci metri lungime, fiind comparabil ca dimensiuni cu Tesla Model 3, însă preţul de lansare este echivalent cu cel al unei Dacia Logan – aproximativ 12.900 de euro. Maşina este gândită ca o alternativă accesibilă pentru tinerii care îşi doresc un vehicul electric spaţios şi modern.
Modelul este echipat cu un motor electric de 136 cai putere şi un cuplu de 180 Nm, atingând o viteză maximă de 150 km/h. Sunt disponibile două variante de baterie: una de 48 kWh cu autonomie de până la 450 km şi alta de 57,6 kWh care oferă până la 520 km, conform standardelor de măsurare chineze.
Interiorul impresionează prin dotările tehnologice. Maşina este echipată cu un ecran central de 15,6 inci, un display secundar de 5 inci, un sistem de siguranţă avansat numit „God’s Eye” care integrează camere şi senzori, trapă, aer condiţionat controlabil de la distanţă şi un portbagaj de 528 de litri.
În mai 2025, BYD a intrat oficial pe piaţa din România, unde a lansat modelele Sealion 7, Seal, Atto 2 şi Seal U DM-i. Pe 21 mai urmează să fie prezentat şi modelul BYD Dolphin Surf, considerat un competitor serios pentru Dacia Spring.
Totuşi, în Europa, preţurile vehiculelor BYD sunt semnificativ mai mari decât cele din China, în special din cauza taxelor vamale de 27% impuse de Uniunea Europeană. Din acest motiv, este puţin probabil ca E7 să ajungă în forma sa actuală pe piaţa europeană.
Cu toate acestea, dacă ar fi comercializat în UE la un preţ în jur de 20.000 de euro, BYD E7 ar putea deveni o opţiune extrem de atractivă pentru cei care caută o maşină electrică complet echipată şi accesibilă. Într-un context în care din ce în ce mai mulţi producători caută să ofere vehicule electrice sub pragul de 25.000 de euro, BYD pare să fi luat un avans considerabil — cel puţin pe piaţa din China. Rămâne de văzut dacă această strategie poate fi replicată şi în Europa.


Articole înrudite