20 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
A început o nouă operaţiune de dragare a Dunării în zona Galaţi
A început o nouă operaţiune de dragare a Dunării în zona Galaţi
Din cauza lipsei de precipitaţii, care menţine Dunărea la un debit şi la cote mult mai mici decât cele normale, autorităţile fluviale continuă lucrările de dragaj pentru a menţine deschis şenalul navigabil. De miercuri au început astfel de lucrări în zona Galaţi, pe Dunăre, iar AFDJ a emis deja un aviz către navigatori prin care îi avertizează că trebuie să îşi ia măsuri suplimentare de siguranţă în zona în care acţionează draga. 
„Am emis un aviz către navigatori pentru a-i informa că, cu data de astăzi, 23 august, draga absorbant-refulantă Dunărea Maritimă începe operaţiunea de dragaj în zona kilometrului 153 – 154. Navigatorii au luat notă prin acest aviz şi vor ţine legătura prin radio cu draga Dunărea, astfel încât circulaţia să se desfăşoare în siguranţă şi pentru dragă şi pentru navele şi convoaiele care trec prin zona de dragaj. Prognoza hidrologică nu este una îmbucurătoare, în sensul că debitul la ora actuală este în jur de 3.200 metri cubi pe secundă, cu tendinţă de scădere la 3.100, după care o creştere la 3.300, dar este un debit mult scăzut faţă de debitul multianual, care este de 4.300 de metri cubi pe secundă pentru luna august. Două luni de zile, iunie şi iulie, nu am putut efectua lucrări de dragare pentru că în această perioadă avem interdicţie de la autorităţile de mediu, este migraţia peştilor. Începând de astăzi am început dragajul. Aici, la Siret, cum îi spunem noi punctului critic, lucrăm două-trei-patru zile. Unde avem adâncimi mai mici, de opt metri şi jumătate, vom efectua lucrări de dragaj astfel încât, dacă debitul va scădea în continuare, să asigurăm la cele 24 de picioare, adică şapte metri treizeci plus acea distanţă de siguranţă pentru navele maritime, până la fundul apei, astfel ca ele să poate să navige în siguranţă şi să nu atingă uscatul, adică să eşueze, în termeni marinăreşti. Debitul este în jur de 60 la sută. Este o perioadă care duce lipsă de ploi, iar principalii afluenţi, mă refer la Tiza, Sava, Drava, nu aduc un aport de debit, pentru că şi acolo cotele sunt în scădere”, a precizat Dorian Dumitru, director general AFDJ Galaţi. 
După ce se vor finaliza lucrările în această zonă, ele vor continua în alte părţi sensibile ale şenalului, în zona confluenţei cu Prutul.

Articole înrudite