01 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Tot mai aproape de inaugurare! Se montează sistemele de monitorizare de la staţia de taxare la Podul suspendat peste Dunăre
Tot mai aproape de inaugurare! Se montează sistemele de monitorizare de la staţia de taxare la Podul suspendat peste Dunăre

Lucrările la Podul suspendat peste Dunăre sunt în stadiu avansat, potrivit informaţiilor făcute publice de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în prezent constructorul intervenind la tot ceea ce înseamnă partea structurală a podului şi la montarea sistemului de iluminat şi a celui de monitorizare de la staţia de taxare, notează economica.net, care citează Agerpres.

Lucrări în execuţie Pod suspendat: montaj parapet de siguranţă zonă marginală; montaj sistem dezumidificare; montaj ascensoare turnuri; montaj stâlpi de iluminat. Viaduct de acces zona localităţii Brăila: execuţie umplutură cu material granular la rampa viaductului. Structuri (poduri, podeţe): lucrări de realizare a rosturilor de dilataţie; montaj parapet de siguranţă. Lucrări drumuri: montaj parapet direcţional; execuţie lucrări de aşternere mixturi asfaltice la sensul giratoriu de la km. 7+950; execuţie lucrări de aşternere mixturi asfaltice la km. 1+900. Centrul de întreţinere şi coordonare: lucrări de amenajare parcare şi alei pietonale; montaj instalaţii electrice şi edilitare. Staţie de taxare: montaj instalaţii electrice şi edilitare; montaj sisteme de monitorizare”, informează CNAIR pe contul său de Facebook .

Potrivit responsabilului cu monitorizarea lucrărilor la Podul suspendat peste Dunăre, ing. Viorel Eşanu, sunt şanse mari ca, la sfârşitul lunii iunie, podul să fie deschis circulaţiei de pe viaductul de la Brăila, cu ieşire în drumul de legătură către Măcin.

Suntem într-un stadiu foarte avansat, lucrăm la finalizarea a tot ce înseamnă partea structurală a podului. În prezent se lucrează la sistemul de iluminat, sistemele de monitorizare structurală, curând vom începe şi acţiunea de vopsire a turnurilor. Sperăm ca, de data aceasta, să ne conformăm şi să fim gata până la sfârşitul lunii iunie”, a declarat Viorel Eşanu.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunţat pe 21 aprilie, într-o conferinţă de presă, că Podul de la Brăila va fi inaugurat în jurul datei de 27 iunie, pe varianta Măcin, urmând ca varianta Jijila să fie gata până la sfârşitul anului - subiect relatat de Monitorul de Galaţi în articolul "A fost anunţată data la care va fi inaugurat Podul Suspendat peste Dunăre".

Grindeanu a precizat că i-a transmis constructorului italian – Webuild (fosta Astaldi) – că îl va invita pe ministrul Transporturilor din Italia la această inaugurare, în ideea de a pune presiune pe acesta.

Ce voiam să vă spun legat de această companie (Webuild – n. r.) este că undeva în iunie, în jurul datei de 27 iunie, cine o fi ministru aici şi cu cine o fi prim-ministru, plus/minus câteva zile, de aia fac şi anunţul public, ca să nu mai fie semne de întrebare, se va inaugura Podul de la Brăila pe varianta pe care o ştiţi cu toţii şi anume descărcarea în judeţul Tulcea pe varianta scurtă Măcin, urmând ca varianta de Jijila să fie gata până la sfârşitul anului. Deci, 27 iunie, plus/minus 2- 3 zile, 2023. Deci, public, da, pentru că este angajamentul pe care dânşii şi l-au luat. Şi l-au mai luat, numai că de data asta le-am spus că trimit în numele ministerului, eu, ca ministru, invitaţie omologului italian să vină la inaugurare. Aşa că folosesc acest prilej ca să punem presiunea mai mare pe dânşii”, a declarat Grindeanu.

Antreprenorul lucrării „Pod Suspendat peste Dunăre” este Asocierea Webuild SPA – IHI Infrastructure Systems CO LTD, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lungimea drumului principal Brăila – Jijila este de 19,095 kilometri, iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin este de 4,328 kilometri.
Constructorul Drumului Expres Galaţi – Brăila este Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade.

Citeşte şi Constructorii Podului peste Dunăre au ajuns la al patrulea certificat negativ


Articole înrudite