Compania 5CA, care oferă servicii de suport clienţi pentru Discord, neagă că ar fi fost victima unui atac cibernetic, deşi platforma de chat susţine contrariul. Recent, Discord a anunţat un „incident de securitate” în urma căruia aproximativ 70.000 de fotografii cu acte de identitate ar fi putut fi compromise. Potrivit companiei, incidentul a afectat un număr limitat de utilizatori care au interacţionat cu echipele sale de Suport Clienţi sau Trust & Safety, precizând că „nu a fost o breşă a Discord, ci a unui furnizor terţ – 5CA – care ne sprijină operaţiunile de suport.”
În replică, 5CA a publicat un comunicat oficial pe site-ul său, afirmând că „nu a fost hackuită” şi că „niciunul dintre sistemele companiei nu a fost implicat.” Firma a mai adăugat că nu a gestionat acte de identitate pentru clientul respectiv şi că toate platformele sale rămân „securizate şi protejate prin măsuri stricte de protecţie a datelor.”
5CA susţine că desfăşoară o investigaţie împreună cu experţi în securitate cibernetică şi că, potrivit constatărilor preliminare, incidentul ar fi avut loc „în afara sistemelor proprii.” Compania sugerează că o „eroare umană” ar fi putut juca un rol în scurgerea datelor, însă amploarea acesteia este încă în curs de analiză.
Discord şi 5CA continuă să colaboreze în cadrul investigaţiei, dar rămâne neclar care entitate a avut efectiv acces la fotografiile cu documentele de identitate.