16 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Amenzi de 54.000 lei pentru reducerile înşelătoare de preţuri din magazine
Amenzi de 54.000 lei pentru reducerile înşelătoare de preţuri din magazine

Comisarii Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Galaţi au desfăşurat în perioada 19 .01.2018-2.02.2018 o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale, etc). Au fost verificaţi 19 operatori economici din judeţul Galaţi , la 17 dintre aceştia constatându-se abateri de la legislaţia în vigoare.
"Precizăm că, vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale, etc) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare şi publicitate a preţurilor: orice comerciant care anunţa o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice; preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus, orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de formă, modul de publicitate şi motivaţia reducerii, trebuie să se adreseze ansamblului consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă, publicitatea prin catalog şi ofertele de reducere de preţuri, lansate de comercianţii care practica vânzarea prin corespondenţă, pot fi valabile numai până la epuizarea stocurilor, cu condiţia ca aceasta menţiune să figureze vizibil şi lizibil în catalog, orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoarea absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc, pentru fiecare produs sau grupa de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile „ preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat. Principalele abateri constatate la vânzările promoţionale au fost: Neprecizarea duratei promoţiei sau dacă aceasta se face în limita stocului disponibil, neafişarea corectă a preţului, adică: lipsa preţului nou, afişarea a doua preţuri barate şi a unui preţ nebarat;neafişarea deloc a preţului redus, deoarece reducerea se aplică doar la casa de marcat, nementionarea articolelor care sunt supuse promoţiei şi nesepararea acestora de cele nereduse, informarea incorectă a consumatorilor cu privire la preţul vechi şi la procentul reducerii , prin raportarea reducerii la un preţ mult mai mare decât cel de referinţă, înscrierea greşită a perioadei promoţiei", se arătă în comunicatul CJPC.
Pentru toate aceste abateri s-au aplicat 17 amenzi contravenţionale în valoare totală de 54.000 lei şi 4 avertismente.


Articole înrudite