După cum Monitorul de Galaţi a anunţat în articolul „CFR Galaţi scoate la licitaţie reparaţia podului feroviar peste Prut, legătura cu Portul Giurgiuleşti”, Sucursala Regională de Căi Ferate Galaţi vrea să înceapă lucrări de reparaţii la un pod feroviar peste Prut, care face legătura cu Portul Giurgiuleşti din Republica Moldova. La licitaţia pentru realizarea DALI a primit trei oferte.
La finele lunii trecute, în sistemul electronic de achiziţii publice a fost postat anunţul de licitaţie ce avea ca obiect „Reparaţii pod Prut km 271+950 linia Larga Ana – Giurgiuleşti – DALI”. Valoarea totală estimată a contractului ce se intenţionează a fi încheiat este de 387.333,33 lei, echivalentul a aproximativ 75.000 de euro.
Având în vedere starea tehnică a podului, pentru a elimina restricţiile de viteză şi readucerea structurii la parametrii iniţiali se impune adoptarea unor soluţii moderne care să permită o execuţie rapidă, întreţinerea mecanizată a căii şi costuri de exploatare cât mai mici, se arată în anunţ.
Potrivit anunţului din SEAP, la termenul limită au fost primite trei oferte, după cum urmează:
1. Ofertant unic: Pod-Proiect
Subcontractant: RC Geoproiect
2. Ofertant unic: 3D Arhigrup
3. Asociere: ATI Design (lider), Procontrans Căi Ferate.
Potrivit clubferoviar.ro, circulaţia pe linia ferată respectivă a fost reluată în august 2022, după o întrerupere de 22 de ani.
Atunci, primul tren cu cereale din Ucraina a fost preluat de operatorul feroviar Cargo Trans Vagon în Portul Galaţi (foto). „Primul tren cu cereale a intrat în Complexul Galaţi, pe linia cu ecartament larg, redeschisă după 22 de ani! Primul transport de cereale din Ucraina, care a tranzitat Republica Moldova, a intrat aseară, în jurul orei 22.45, în complexul Galaţi, staţia Galaţi Largă, grupa A. După finalizarea formalităţilor de vamă, trenul va ajunge astăzi direct în Portul Galaţi, pe linia de cale ferată cu ecartament larg 706 J Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri! Este prima garnitură, formată din 15 vagoane încărcate de cereale, care circulă, după 22 de ani, pe linia de cale ferată cu ecartament larg 706 J Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri – Siloz, de unde marfa poate fi încărcată direct pe nave!”, se arăta într-o postare de pe pagina oficială de Facebook a Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.
Garnitura formată din 15 vagoane a fost remorcată de o locomotivă a CTV în Portul Galaţi şi dusă în silozul companiei TTS (acţionar cu 49% al operatorului feroviar), care are o capacitate de stocare de 35.000 de tone.
Foto: clubferoviar.ro