Senatul a adoptat tacit propunerea legislativă privind construcţia obiectivului de investiţii "Autostrada Estului", termenul de dezbatere şi adoptare fiind împlinit pe data de 6 martie, infomează Mediafax. Conform articolului 1 al proiectului legislativ, "Prezenta lege aprobă executarea obiectivului de investiţii Autostrada Galaţi - Brăila - Buzău - Ploieşti, denumită în continuare «Autostrada Estului»", iar construcţia acesteia ar putea fi finanţată de la bugetul de stat, dar şi din credite externe sau fonduri europene. Responsabil pentru construcţia acesteia va fi Ministerul Transporturilor, termenul pentru finalizare fiind de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii.
Necesitatea iniţiativei legislative este motivată de faptul că "cele trei tronsoane de autostrăzi construite până în acest moment leagă Bucureştiul doar de câteva oraşe mai importante, condiţia sine qua non pentru creşterea competitivităţii Regiunii de dezvoltare Sud-Est este construirea unei autostrăzi care să lege oraşele Galaţi, Brăila şi Buzău de Bucureşti şi, implicit, de coridoarele de transport pan-europene". De asemenea, conform sursei citate, "Guvernul României a aprobat Master Planul General de Transport al României care prevede construirea de drumuri expres care să conecteze oraşele Galaţi, Brăila, Buzău şi Ploieşti, urmând a fi implementat în orizontul de timp 2030". De asemenea, România a mai adoptat "Strategia de dezvoltare a reţelei de drumuri şi autostrăzi din România care prevedea construirea unei autostrăzi între oraşe, urmând a fi implementată în orizontul de timp 2018". Proiectul legislativ a fost iniţiat de mai mulţi deputaţi şi senatori PMP, în frunte cu gălăţeanul Cătălin Cristache.
Însă adoptarea tacită de către Senat nu înseamnă neapărat că gălăţenii pot spera să aibă o autostradă care să-i lege cu ţara deoarece forul decizional este Camera Deputaţilor. Şi aici lucrurile se pot împotmoli pe termen nelimitat. Din acest moment, proiectul ”Autostrăzii Estului” se supune următoarelor variante. Prima dintre ele şi cea mai fericită ar fi adoptarea şi de către Camera Deputaţilor, lucru greu de crezut că ar putea fi posibil căci pesediştii nu ar permite aşa ceva. Dacă şi-ar da girul pentru acest proiect iniţiat de deputatul PMP Cătălin Cristache, care îşi doreşte să ajungă primar, ar pierde o bună parte a electoratului care s-ar îndrepta către pemepist. Următoarele două variante sunt mai plauzibile în contextul politic actual: prima dintre ele ar fi cea în care "autostrada" s-ar rătăci prin sertarele comisiilor de resort, iar ultima ar fi introducerea acesteia pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputaţilor, dar pe ultimele locuri care nu ajung niciodată la vot.
Citeşte pe aceeaşi temă şi: Cătălin Cristache (PMP): ”Am iniţiat o lege pentru realizarea Autostrăzii Estului, Galaţi – Brăila – Buzău – Ploieşti”