Un avion utilitar care împrăştia erbicide s-a prăbuşit sâmbătă dimineaţă în apropierea localităţii brăilene Stăncuţa. Un martor de la locul accidentului spunea că avionul a decolat, a făcut un viraj stânga, apoi a cazut. Există posibilitatea ca din cauza vântului puternic aeronava să fi zburat prea aproape de sol, fapt care ar fi putut duce la prăbuşirea lui, mai cred specialiştii. O altă variantă ar da drept cauză blocarea aparaturii de bord. Pilotul avionului, Costică Vâlcu, de 59 de ani, a fost grav rănit şi a murit la scurt timp de la producerea accidentului, în timp ce mecanicul de zbor, gălăţeanul Viorel Franţ, a fost rănit şi este internat la spitalul din Brăila. Elicopterul SMURD Galaţi a fost trimis la Brăila când încă se mai spera că pilotul va fi salvat. „Am fost solicitaţi să preluăm pacientul cu politraumă din accidentul de la Brăila pentru a-l transporta la spitalul Floreasca din Capitală. Când a ajuns elicopterul, pacientul a intrat în stop. A fost transferat din nou pe ambulanţă şi s-au început manevrele de resuscitare 35 de minute, până a ajuns iar la Spitalul de Urgenţă Brăila. S-a luat decizia anulării misiunii de zbor. Din păcate, între timp pacientul a decedat”, a declarat dr. Angel Trifan, medic-şef UPU SMURD Spitalul de Urgenţă Galaţi.
La faţa locului accidentului s-au deplasat lucrători ISU, împreună cu poliţişti şi procurori ai Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galaţi. „S-a intervenit cu o autospecială cu apă şi spumă pentru a asigura perimetrul, în eventualitatea producerii unui incendiu“, a precizat lt.col. Ştefan Stoian, de la ISU Brăila. Procurorii gălăţeni au preluat ancheta. „Se fac cercetări pentru a stabili dacă s-a săvârşit o infracţiune privind regimul silvic sau infracţiunea de vătămare corporală din culpă. Urmează să cercetăm dacă avionul avea toate actele în regulă”, a precizat Virgil Luparu, de la Curtea de Apel Galaţi. Avionul utilitar, un biplan tip AN-2, este proprietatea bazei aeriene Pegas Galaţi şi era închiriat de o firmă din Timişoara pentru erbicidarea unei orezării la Stăncuţa. El este folosit la erbicidare şi dezinsecţii din aer. Potrivit specialiştilor, avionul, cu un motor de 1.000 de cai putere, se află în stare foarte bună de funcţionare, deşi este construit în anii 1980, iar pilotul care îl conducea avea foarte multă experienţă - peste 6.000 de ore de zbor. Avionul s-a prăbuşit după decolare. Sâmbătă ar fi trebuit să se termine lucrările pentru care a fost închiriat avionul.