De dimineaţă, cei care voiau să ia bacul dinspre galaţi către Tulcea dar şi cei care coborau de pe bac au avut o mare problemă. Apa crescuse peste noapte cu câteva zeci de cm iar oamenii şi maşinile laolaltă înotau prin apă. "Noi ne aşteptam la asta, de aceea am şi pus un anunţ de ieri la casierie. A venit apa peste noapte. Noi suntem pregătiţi de ieri, am chemat macara dimineaţă, împingătoare, după cum vedeţi împingătorul este deja sosit. Aşteptăm macaraua pentru că a fost ceaţă şi în două trei ore se rezolvă. Pontonul se mută aici, la apă mare. Îl vom muta şi pe cel de la bacul mic şi rezolvăm situaţia. Se opreşte, în jur de trei ore, traficul”, a declarat Grigore Crăciun şef flotă Navrom Bac.
Nivelul Dunării a crescut evident pe seama topirii zăpezilor şi a precipitaţiilor din ultima vreme."La ora actuală, debitul este în jur de 8.600 – 8.800 de metri cubi pe secundă şi cu tendinţă de creştere de până la 10.200, implicit şi nivelul Dunării va fi în creştere. La Galaţi, de exemplu, cota este de 490 de centimetri, este cu 70 de centimetri sub cota de atenţie, care este de 560 de centimetri. Zone vulnerabile sunt aceleaşi care au fost de fiecare dată când a crescut nivelul Dunărea, zona de la Şantierul naval, zona din valea oraşului. Dunărea, pe traseul de la Baziaş şi până la vărsare, malul stâng, care este malul aferent României, este un mal de luncă, deci nu este un mal înalt, cum este în zona comună cu Bulgaria, ei au un mal înalt, stâncos mai înalt, şi atunci, normal, apa trebuie să refuleze undeva şi va inunda anumite zone limitrofe”, a precizat Dorian Dumnitru, AFDJ Galaţi. Deocamdată nu sunt probleme pentru navigatori din pricina creşterii debitului Dunării. Aceştia au fost însă atenţionaţi că odată cu creşterea debitului creşte şi viteza curentului şi atunci trebuie să îşi ia măsuri de siguranţă pentru nave.