Galaţiul a găzduit joi, la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii, conferinţa în cadrul căreia a fost discutat Mecanismul de conectare a Europei - instrumente de finanţare a infrastructurii de transport, la care au fost prezenţi eurodeputatul Adriana Ţicău, reprezentantul Comisiei Europene Cesare Bernabei de la DG - MOVE, oameni politici şi antreprenori. La conferinţă au fost prezentate noul cadru legislativ privind TEN-T (reţea transeuropeană de transport) - coridoarele din reţeaua centrală, în special coridorul Rin-Dunăre, strategia UE pentru regiunea Dunării, căile de navigaţie interioară; co-finanţarea UE pentru investiţiile de transport în perioada 2014 - 2020; strategia României în domeniul transporturilor.
Astfel, privind oportunitatea de finanţare prin intermediul mecanismului de conectare a Europei, eurodeputatul Adriana Ţicău a menţionat, în cadrul unei conferinţe de presă din cadrul programului, că dezvoltarea infrastructurii de transport are un buget de aproximativ 26 de miliarde de euro, pentru perioada 2014-2020. "Acest fond este în afara fondurilor structurale, deci vorbim de un buget separat. Din cele 26 de miliarde de euro, aproximativ 14 sunt dedicate tuturor statelor membre, cu rate de cofinanţare pentru lucrările de infrastructură variind între 10% şi 40%, în funcţie de tipul de proiect", a explicat Adriana Ţicău.
De asemenea, sursa citată a mai menţionat faptul că a reuşit să introducă în PE proiecte care au fost dezbătute ulterior - a subliniat importanţa introducerii portului Galaţi în reţeaua centrală, încluderea în reţeaua globală a secţiunii Constanţa - Galaţi - Brăila în reţeaua globală, precum şi dezvoltarea de terminale multimodale în porturile Galaţi şi Giurgiu.
