Podul situat pe Calea Smârdan, în zona intersecţiei cu strada Fileşti, va fi consolidat şi modernizat. Aşa cum Monitorul de Galaţi a relatat în articolul ”Podul din beton din Calea Smârdan, în zona intersecţiei cu strada Fileşti, în stare avansată de degradare”, podul necesita reparaţii în regim de urgenţă. Joi, 06 august 2020, Primăria municipiului Galaţi a anunţat că acesta va fi consolidat şi modernizat. Contractul a fost atribuit asocierii firmelor Servland SRL - Alma Consulting SRL, în urma licitaţiei publice. Valoarea contractului este de 1.556.000 lei fără TVA, având ca termen 150 de zile, din care 30 de zile sunt pentru proiectare şi 120 de zile pentru execuţie. Prin proiect se urmăreşte în principal schimbarea suprastructurii podului, realizarea trotuarelor, adaptarea culeelor, refacerea taluzelor rampelor, amenajarea albiei şi a malurilor în zona podului pe o lungime de minim 30 de metri în amonte şi 30 de metri aval.
În zona intersecţiei cu strada Filesti, drumul DJ251 (Calea Smârdan) traverseaza râul Catuşa pe un pod cu lungimea de 20 de metri. Podul are două benzi de circulaţie, fără trotuare, şi a fost dimensionat la clasa E de încărcare. Podul a fost construit în perioada 1970-1980, deci are o durata de exploatare de peste 37 de ani, iar suprastructura din beton armat este vizibil afectată. La comanda Primăriei municipiului Galaţi, a fost efectuată o expertizare a podului care a scos la lumină probleme grave. Elementele principale de rezistenţă ale suprastructurii, grinzile din beton armat, sunt degradate, prezentând zone cu beton exfoliat şi aspect friabil, armături fără strat de acoperire, armături ruginite cu reducerea secţiunii.