27 IULIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Dispare evaziunea din transportul local?
Dispare evaziunea din transportul local?

Introducerea unui sistem de ticketing, ceea ce înseamnă o modalitate de a monitoriza numărul de călători care circulă cu mijloacele de transport ale Transurb, dar şi cu maxi-taxiurile, inclusiv de a a urmări dacă se dau bilete călătorilor, a fost unul din subiectele care a stârnit discuţii în cadrul ultimei şedinţe de Consiliu Local. Sistemul de ticketing a fost inclus pe lista obiectivelor care urmau să fie finanţate din împrumutul contractat de BERD şi constă într-o centrală operativă care să permită localizarea mijloacelor de transport şi certificarea serviciului efectuat prin sistemele de bord ale maşinilor (GPS), precum şi urmărirea acordării de bilete celor care circulă cu mijloacele de transport public şi privat. Cei care au susţinut acest proiect au fost consilierii locali Mihai Alin (PDL) şi Eugen Găvan (PC), care sunt şi iniţiatorii acestuia, şi care au insistat ca proiectul să nu fie retras, aşa cum au dorit viceprimarul PSD Florin Popa şi consilierul local PSD Hristache Bogatu. Viceprimarul Florin Popa a cerut ca proiectul legat de sistemul de ticketing să fie înlocuit cu finanţarea lucrărilor de reparaţii a porţiunii cuprinse bulevardul George Coşbuc, din dreptul sensului giratoriu de la mall până la final, acesta motivând că zona de rulare a tramvaiului, îmbrăcămintea asfaltică şi starea fizică se află în condiţii necorespunzătoare şi creează mari probleme pentru cei aflaţi în trafic. Viceprimarul Radu Cosca a precizat că nu i se pare normal ca să se monteze sisteme moderne de contorizare pe maxi-taxiurile private şi pe acele autobuze ale Transurb care se află într-o stare necorespunzătoare, acesta pledând ca banii să fie folosiţi pentru cumpărarea a 30 de autobuze noi pentru Transurb. Consilierul local PSD Hristache Bogatu a spus că nu i se pare o investiţie eficientă, având în vedere că anul viitor aleşii locali trebuie să decidă ce fel de transport de persoane va mai fi făcut în Galaţi, în condiţiile în care contractele operatorilor privaţi expiră.
Consilierul PPDD Galaţi Marian Alexandru a fost şi el unul dintre susţinătorii implementării acestui sistem, argumentând scurt că este cea mai elegantă cale de a elimina evaziunea din transportul local. Atât primarul Marius Stan cât şi city-managerul Aurel Vlaicu au precizat că proiectul pilot pentru acordarea împrumutului de la BERD a fost legat de managementul transportului public, pentru care s-a alocat o sumă de 6,8 milioane de lei de la BERD.


Articole înrudite