Viaductul, măr al discordiei

Vineri, 09 August 2013 03:00
Publicat în Comunitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Recenta închidere a circulaţiei pe viaductul care face legătura între oraş şi platforma siderurgică, din cauza faptului că acest obiectiv nu mai prezintă siguranţă pentru circulaţie, a dat naştere unei întrebări la care încă nu a fost dat un răspuns concret. Şi anume: cine ar trebui să plătească contravaloarea lucrărilor de reabilitare a viaductului, în cazul în care se va decide că acestea ar trebui făcute, în condiţiile în care viaductul se află în proprietatea Primăriei, dar a fost folosit în ultimii ani în principal de angajaţii Combinatului, precum şi ai firmelor care îşi desfăşoară activitatea pe platforma siderurgică? După închiderea viaductului, a cărui pază este asigurată de o firmă specializată plătită din banii Primăriei, a fost comandat un studiu la un institut specializat din Bucureşti, în urma căruia ar trebui să se decidă care va fi soarta viaductului. În timp ce reprezentanţii Combinatului, care au decis modernizarea şi asfaltarea drumului ocolitor pe la Fileşti care să facă legătura cu platforma siderurgică, susţin că nu fostul colos industrial ar trebui să finanţeze lucrările de reabilitare a viaductului, ci Primăria, primarul Galaţiului, Marius Stan, are un punct de vedere puţin diferit. Acesta a declarat recent, la sfârşitul ultimei şedinţe de Consiliu Local, următoarele: „Viaductul este obiectivul Primăriei, iar o Primărie serioasă trebuie să asigure unui investitor serios utilităţile la poartă, indiferent că e vorba de ArcelorMittal sau altcineva. Iar utilităţi înseamnă şi drum: Viaductul face parte din drumul de acces. Normal este să îl reparăm, dar având în vedere că el costă enorm de mult după primele estimări, se pune întrebarea de ce, pentru cine şi pentru cât timp. Pentru că dacă, Doamne fereşte, se întâmplă ceva cu Combinatul şi peste un an-doi nu mai funcţionează, e o investiţie într-un drum care nu duce nicăieri”.
În timp ce sindicaliştii de la Siderurgistul, prin vocea lui Gheorghe Crişan, au cerut recent în cadrul unei şedinţe de Consiliu Local ca Primăria să înceapă mai repede lucrările de modernizare ale viaductului, liderul sindicatului Solidaritatea, Gheorghe Tiber, are o altă părere legat de finanţarea lucrărilor de reparaţie ale viaductului. „Cred că o parte din bani ar trebui plătitiţi de Primărie, dar de asemenea ar trebui să plătească o parte din contravaloarea lucrărilor atât ArcelorMittal Galaţi, cât şi firmele care îşi desfăşoară activitatea pe platforma siderurgică. Asta în cazul în care analiza făcută va stabili că viaductul va fi reabilitat”, ne-a declarat Gheorghe Tiber.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu