16 MAI 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Statistica pe trimestrul III din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Galaţi arată că Numărul Unic de Urgenţă 112 este în continuare considerat mijloc de glume de către gplpţeni.
„Au fost primite şi tratate 120.012 apeluri. Dintre acestea 32,82% au fost reale şi 67,18% false. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 53,26 %, Poliţie – 40,56 %, Pompieri-SMURD – 5,77 % şi Jandarmerie – 0,41 %. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 25 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă şi adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale”, se precizează în comunicatul semnat de Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al STS.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.


Articole înrudite