15 IUNIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
CIAS a emis raportul final de investigaţie a accidentului de aviaţie produs la Vădeni în 2016
CIAS a emis raportul final de investigaţie a accidentului de aviaţie produs la Vădeni în 2016
Pe data de 28 mai 2016, un motodeltaplan s-a răsturnat când încerca să aterizeze, la mitingul aviatic "Borş de peşte", organizat în fiecare an la Vădeni, judeţul Brăila. Pilotul, în vârstă de 54 de ani, a suferit fracturi la torace şi solduri, traumatism cranian şi şoc hemoragic. După aproape un an şi jumătate, Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS) a finalizat activităţile de investigaţie în cazul acestui accident de aviaţie civilă produs pe data de 28 mai 2016 lângă terenul de zbor al „Aerial Club” din Vădeni, judeţul Brăila, în care a fost implicată aeronava de tip TANARG 912, înmatriculată YR-5132.
Raportul de investigaţie al CIAS arată, în amănunt, cum s-a întâmplat ca un pilot să rateze aterizarea. ”Pe data de 28 mai 2016, aeronava de tip motodeltaplan, identificată YR-5132, pilotată de proprietarul acesteia, a decolat de pe terenul de zbor „Aerial Club” din Vădeni, judeţul Brăila, pentru efectuarea unui tur de pistă pe partea stângă, la înălţimea de 100 m. Aeronava a intrat pe direcţia de aterizare cu o viteză de aproximativ 90 km/h şi o pantă de aterizare cu unghi mai mic decât cel optim, fapt pentru care pilotul a menţinut motorul turat pentru a păstra viteza constantă. La un moment dat, pilotul a apreciat că are înălţimea şi distanţa optimă pentru aterizare şi a redus turaţia motorului, ceea ce a dus la înfundarea aeronavei, manifestată prin pierderea rapidă a înălţimii. Motodeltaplanul a lovit frontal rambleul DJ 221 B, la o distanţă de aproximativ 100 m faţă de pragul terenului de aterizare, după care a capotat pe partea carosabilă a drumului, ducând la avarierea aeronavei şi vătămarea gravă a pilotului”, se arată în comunicatul CIAS. Potrivit investigatorilor CIAS, cauza producerii accidentului constă în înfundarea aeronavei pe panta de aterizare, după reducerea turaţiei motorului la pragul de ralanti. Cauzele favorizante au fost aprecierea incorectă a înălţimii şi distanţei faţă de punctul vizat pentru aterizare, precum şi lipsa experienţei pe acest tip de aeronavă şi întreruperea mare de la zbor.

Articole înrudite