19 IUNIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
ITM Galaţi: Încă sunt mulţi salariaţi care îşi pierd viaţa în urma accidentelor de circulaţie
ITM Galaţi: Încă sunt mulţi salariaţi care îşi pierd viaţa în urma accidentelor de circulaţie

La finele lunii februarie 2019 la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Galaţi a avut loc o instruire în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă la care au participat angajatori din domeniul transportului rutier de mărfuri: conducători de unităţi, reprezentanţi ai serviciilor interne şi externe de prevenire şi protecţie, lucrători desemnaţi, membri ai Comitetelor de Securitate şi Sănătate în Muncă, inspectori de resurse umane. "Analizele statistice ale accidentelor de muncă au evidenţiat faptul că ponderile accidentaţilor în domeniul transporturilor rutiere au scăzut de la an la an, în ultima perioada, dar acest proces trebuie să continue întrucât, încă sunt mulţi salariaţi care sunt răniţi sau îşi pierd viaţa în urma accidentelor de circulaţie. Ponderea numărului total de accidentaţi în domeniul de activitate al transporturilor rutiere în numărul total de accidentaţi la nivel naţional, se menţine la un nivel constant (respectiv 4,05%), iar ponderea numărului total de accidentaţi mortal în domeniul de activitate al transporturilor rutiere în numărul total de accidentaţi mortal la nivel naţional, este de 6,38%", se arată într-un comunicat al ITM Galaţi.
La nivelul judeţului Galaţi, în anul 2017 au fost 101 de accidente de muncă cu 104 persoane accidentate, iar în anul 2018 au fost 86 de accidente de muncă cu 89 persoane accidentate. Potrivit ITM Galaţi, principalele cauze care au determinat producerea accidentelor de muncă de circulaţie au fost: Efectuarea transporturilor în condiţii de nesiguranţă prin depăşirea numărului maxim de persoane la bord admis pentru categoria respectivă de autovehicul; Nerespectarea timpilor de conducere, ale pauzelor şi perioadelor de odihnă de către şoferii care conduc autovehicule rutiere; Tendinţa de scădere a nivelului de educaţie şi conduită civică a categoriei conducătorilor auto ce exploatează autovehicule rutiere de mare tonaj; Parcuri auto cu uzură morală şi/sau fizică avansată; Ca urmare a dezvoltării neuniforme a economiei la nivel naţional, un număr foarte mare de salariaţi se deplasează zilnic, pe distanţe mari, de la domiciliu la locurile de muncă, crescând astfel probabilitatea producerii accidentelor de muncă de traseu.


Articole înrudite