13 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Traficul navelor s-a dublat pe canalul Sulina şi braţul Chilia
Traficul navelor s-a dublat pe canalul Sulina şi braţul Chilia

Numărul evenimentelor navale în ultima perioadă nu a crescut, deşi numărul navelor care au tranzitat anul trecut canalul maritim Sulina şi braţul Chilia al Dunării a fost de cel puţin două ori mai mare decât cel din anul precedent declanşării războiului din Ucraina, potrivit unei informări transmise de către Autoritatea Navală Română (ANR).
Astfel, dacă în anul 2021, pe canalul maritim Sulina şi braţul Chilia al Dunării, graniţa româno-ucraineană, au tranzitat 2.003 nave, în 2022 numărul lor a ajuns la 3.815, iar anul trecut, la 4.523 de nave.
În perioada comparată, în anul 2021, potrivit Raportului privind evenimentele de navigaţie publicat pe site-ul ANR, pe raza judeţului Tulcea, care include şi braţul Tulcea pe lângă cele două căi navigabile amintite, s-au înregistrat 13 evenimente, în timp ce în anul 2022, doar pe canalul Sulina şi braţul Chilia au fost 18 evenimente, iar anul trecut numărul lor a fost de 14, notează Agerpres.
Pe canalul maritim Sulina, numărul accidentelor grave a scăzut de la două, în 2022, la zero, anul trecut, cel al accidentelor mai puţin grave s-a diminuat de asemenea de la cinci, în anul 2022, la patru, în anul 2023, iar cel al incidentelor de la opt, în anul 2022, la patru, anul trecut. Pe braţul Chilia al Dunării, numărul evenimentelor a crescut însă. Astfel, în anul 2022, ANR a înregistrat un accident naval mai puţin grav şi două incidente, în timp ce anul trecut s-au semnalat trei accidente mai puţin grave şi trei incidente.
Scăderea numărului evenimentelor în care au fost implicate nave maritime şi nave de navigaţie pe ape interioare a fost explicată de conducerea ANR prin măsurile luate de Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) din Galaţi pentru îmbunătăţirea siguranţei vaselor. "În contextul creşterii valorilor de trafic, AFDJ Galaţi a luat măsuri de îmbunătăţire a semnalizării plutitoare pe calea navigabilă prin amplasarea de geamanduri suplimentare pe Dunărea Maritimă, între bara Sulina (locul în care Dunărea se varsă în Marea Neagră, pe canalul Sulina - n.r.) şi Brăila, facilitând astfel tranzitarea atât pe zi, cât şi pe timpul nopţii. Totodată, s-a suplimentat corpul piloţilor şi s-a menţinut operativitatea remorcherelor de intervenţie în porturile Dunării maritime", se arată în adresa semnată de directorul general al ANR, Cosmin Laurenţiu Dumitrache.
Evenimentele produse în ultimii doi ani s-au soldat numai cu pagube materiale, fără victime, poluare sau blocări ale şenalului navigabil, în mare parte fiind eşuări, abordaje produse din cauze tehnice sau ca urmare a măsurilor de vigilenţă neadecvate regimului de navigaţie, aşa cum prevede Regulamentul de navigaţie pe Dunăre.
"Menţionăm că niciun eveniment produs pe canalul Sulina sau pe braţul Chilia nu are legătură cu conflictul armat din regiune", se specifică în adresa ANR.


Articole înrudite