Meta implementează în Marea Britanie controversatul său model de publicitate „pay or consent” după luni de negocieri cu autorităţile de reglementare. Noua politică îi va obliga pe utilizatorii Instagram şi Facebook să aleagă între a primi reclame personalizate sau a plăti un abonament lunar pentru versiuni fără reclame.
Abonamentele încep de la 2,99 lire pe lună (aproximativ 4 dolari) pentru utilizatorii care se conectează prin web, conform Meta. Pentru utilizatorii de Android şi iOS, preţul urcă la 3,99 lire pe lună (aproximativ 5,33 dolari), diferenţa fiind explicată prin „taxele percepute de Apple şi Google”.
Modelul este unul „totul sau nimic”: utilizatorii trebuie să se aboneze la toate conturile lor sau la niciunul. Fiecare cont suplimentar implică un cost adiţional de 2 sau 3 lire pe lună.
Anterior, Meta a fost nevoită să renunţe la un model similar în Europa, după ce autorităţile au criticat alegerea „binara” oferită utilizatorilor. În acea regiune, abonamentele erau semnificativ mai scumpe decât în Marea Britanie, pornind de la 9,99 euro pe lună pe web şi 12,99 euro pe lună prin magazinele Google şi Apple, echivalentul a aproximativ 11,67 şi 15,17 dolari.