18 OCTOMBRIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Pepco închide aproape jumătate din magazinele din Germania după doar doi ani de la lansare
Pepco închide aproape jumătate din magazinele din Germania după doar doi ani de la lansare

Lanţul de magazine de tip discount Pepco traversează o perioadă dificilă în Germania. După luni de incertitudine, compania a confirmat că va închide 28 dintre cele 64 de magazine din această ţară până la sfârşitul lunii ianuarie 2026, măsură care va duce la concedierea a aproximativ 165 de angajaţi. Decizia vine la numai doi ani după ce retailerul polonez promitea o expansiune rapidă pe piaţa germană.
Filiala germană a Pepco Group a intrat în procedură de insolvenţă în iulie 2025, în încercarea de a redresa o reţea de magazine neprofitabile. Compania motivează închiderea punctelor de vânzare prin „lipsa de perspective economice”, iar procesul de lichidare va fi însoţit de reduceri masive de preţuri.
„Restructurarea Pepco în Germania este un pas esenţial spre o profitabilitate sustenabilă, bazată pe o structură operaţională mai eficientă şi mai rezistentă”, a declarat Christian Stoffler, managerul de restructurare, citat de Polski Obserwator.
Restul celor 36 de magazine vor rămâne deschise, fiind considerate „promiţătoare”, printre acestea numărându-se cele din Oberhausen şi centrul comercial Milaneo din Stuttgart.
Pepco a pătruns pe piaţa germană în 2022, însă s-a confruntat rapid cu dificultăţi majore. Într-un sector dominat de lanţuri similare, precum Action şi Tedi, retailerul nu a reuşit să atingă nivelul de profitabilitate planificat. Inflaţia ridicată, costurile logistice şi chiriile tot mai mari pentru spaţiile comerciale au accentuat pierderile.
Situaţia aminteşte de eşecul din Austria, unde Pepco a închis în februarie 2024 toate cele 73 de magazine, disponibilizând 680 de angajaţi, din cauza „rentabilităţii sub aşteptări”.
Deşi grupul deţine în prezent peste 4.000 de magazine în 18 ţări şi un total de 30.000 de angajaţi, retragerea parţială din Germania ridică semne de întrebare asupra strategiei de expansiune europene.
În contrast, România rămâne una dintre cele mai profitabile pieţe pentru Pepco Group. Compania a inaugurat recent al 500-lea magazin la nivel naţional şi a raportat în 2024 o cifră de afaceri de 2,9 miliarde de lei, cu un profit net de 424 de milioane de lei, în creştere faţă de anul anterior.
De la intrarea pe piaţa locală în 2015, Pepco a crescut de la 44 la 500 de magazine, susţinute de peste 4.000 de angajaţi. Totuşi, potrivit Profit.ro, retailerul a pierdut recent poziţia de lider al pieţei de fashion din România în favoarea grupului Inditex, proprietarul brandurilor Zara şi Bershka.
Chiar şi aşa, Pepco rămâne un actor major în retailul românesc, în timp ce, în Germania, compania luptă să-şi salveze prezenţa pe o piaţă extrem de competitivă.


Articole înrudite