Renault Group a încheiat al treilea trimestru din 2025 cu o creştere solidă a veniturilor, confirmându-şi statutul de lider pe piaţa auto europeană şi menţinându-şi obiectivele financiare pentru finalul anului. Potrivit raportului oficial al companiei, veniturile totale au ajuns la 11,4 miliarde de euro, cu 6,8% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2024, iar la cursuri de schimb constante, creşterea a fost de 8,5%. Segmentul auto a generat 9,8 miliarde de euro, o creştere de 5%, impulsionată de lansări de succes şi de cererea tot mai mare pentru modelele electrice şi hibride. În primele nouă luni, Renault Group a raportat venituri de 39,1 miliarde de euro, cu 3,7% peste nivelul din anul precedent.
Rezultatele vin într-un context economic dificil, marcat de fluctuaţii valutare, costuri ridicate de producţie şi o competiţie tot mai acerbă în domeniul mobilităţii electrice. Cu toate acestea, strategia companiei, axată pe valoare şi diversificarea portofoliului, se dovedeşte eficientă. Directorul financiar Duncan Minto a declarat că Renault Group rămâne în grafic pentru atingerea unei marje operaţionale de 6,5% şi a unui flux de numerar liber între 1 şi 1,5 miliarde de euro.
Creşterea grupului a fost alimentată de performanţele mărcilor Renault, Dacia şi Alpine. În al treilea trimestru, compania a vândut 529.486 de vehicule, în creştere cu 9,8% faţă de 2024, cu rezultate deosebit de bune pe pieţele internaţionale (+14,9%) şi europene (+7,5%). Marca Renault a vândut 1,17 milioane de unităţi în primele nouă luni, o creştere globală de 3,8%, menţinându-se lider în Franţa şi locul trei în Europa. Modelele Clio şi Renault 5 E-Tech au fost principalele motoare de vânzări.
Dacia continuă să fie unul dintre pilonii principali ai grupului, cu 521.000 de vehicule vândute, o creştere de 4,1% faţă de anul trecut. Sandero rămâne cea mai vândută maşină din Europa, iar noul Bigster a înregistrat peste 55.000 de comenzi de la lansare. Marca Alpine a înregistrat cea mai mare creştere procentuală, dublându-şi vânzările până la 7.394 de unităţi. Modelul electric A290 a avut o cerere deosebit de ridicată, cu peste 1.800 de unităţi vândute doar în trimestrul al treilea.
Renault Group şi-a consolidat prezenţa pe pieţele internaţionale, cu creşteri semnificative în America Latină (+17,3%), Coreea de Sud (+213%) şi Maroc (+46%). Un factor-cheie al expansiunii este accelerarea electrificării portofoliului. Vânzările de vehicule electrificate (EV, HEV şi PHEV) au crescut cu 58,6%, reprezentând 43,9% din total. Modelele complet electrice au înregistrat o creştere de 122% în al treilea trimestru, ajungând la o cotă de 13,5%, iar hibridele au crescut cu 25%, până la 30,4% din totalul vânzărilor.
Pentru finalul anului, Renault Group pregăteşte lansarea a patru modele importante: SUV-ul Renault Boreal, modelul electric accesibil Kwid E-Tech, fastback-ul sportiv Alpine A390 şi noua generaţie Renault Clio 6, programată pentru începutul lui 2026. Compania lucrează şi la un nou plan strategic, destinat accelerării transformării digitale şi ecologice.
Cu obiective financiare clare şi o strategie de electrificare bine definită, Renault Group îşi consolidează rolul de pionier în industria auto europeană. Dacia continuă să domine segmentul de retail, Alpine atrage pasionaţii de performanţă, iar Renault accelerează tranziţia spre mobilitatea electrică, demonstrând o adaptare solidă la provocările economice şi tehnologice ale deceniului următor.