16 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Parfumurile ambientale au un efect uimitor asupra clienţilor din magazine
Parfumurile ambientale au un efect uimitor asupra clienţilor din magazine

Difuzarea unui parfum ambiental modifică starea de spirit a clienţilor din magazine şi îi linişteşte - este concluzia la care a ajuns o echipă de cercetători de la Universitatea Concordia din Montreal (Canada). Ei au plecat de la ideea ca magazinele suprasaturate cu mărfuri le pot provoca clienţilor senzaţia de apăsare, în timp de spaţiile mai aerisite pot trezi un sentiment de anxietate, relatează spassionsante.be.
Experimentul desfăşurat de Laboratorul de cercetări senzoriale şi-a propus să evalueze efectul difuzării unui parfum de ambianţă în magazine. Câţiva voluntari cu profile diferite au fost invitaţi să se plimbe prin magazine model, fie înghesuite cu multe mărfuri, fie foarte deschise. Au fost create trei ambianţe olfactive: s-a difuzat un parfum care evoca spaţiile închise (cum ar fi mirosul de lemne arse în sobă), unul amintind de mari spaţii deschise (mirosul de la malul mării) şi al treilea, fără parfum.
Consumatorii şi-au spus părerea despre diferite produse, caracterul plăcut sau neplăcut al locului în care se aflau, arătând gradul lor de anxietate (dacă se simţeau mai mult sau mai puţin bine în mediul respectiv).
S-a constatat că, într-un spaţiu înghesuit, clienţii au fost mai puţin anxioşi când au simţit un miros ce le amintea de spaţii mari. Dimpotrivă, când s-au aflat în spaţii deschise, s-au simţit mai liniştiţi când parfumul le-a evocat un loc închis. Cei mai neliniştiţi au fost clienţii aflaţi într-un spaţiu deschis în care se difuzase un parfum ce amintea de spaţii întinse.
Cercetătorii le recomandă aşadar administratorilor de magazine să adopte un parfum ambiental potrivit cu spaţiul de care dispun pentru a reduce neliniştea clienţilor. În plan comercial, acest lucru s-ar putea reflecta în comportamentul acestora la cumpărături, încheie passionsante.be.


Articole înrudite