20 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Retailerul Kaufland şi-a propus să preia peste 60% din carnea de porc locală până în 2020
Retailerul Kaufland şi-a propus să preia peste 60% din carnea de porc locală până în 2020

Kaufland România a lansat recent, în premieră, împreună cu Cooperativa Agricolă "Ţara Mea", primul program naţional pentru carne de porc 100% românească, prin care se doreşte preluarea a peste 60% din carnea de porc românească, respectiv în jur de 300.000 de porci pe an, până în anul 2020.
"Programul este o colaborare pe termen lung privind preluarea de porcine tinere pentru îngrăşare în scop de abatorizare. Cooperativa a adunat peste 100 de fermieri mici şi mijlocii care se ocupă de creşterea porcinelor pentru a face posibil acest program. După tăiere, carnea proaspătă ajunge pe rafturile magazinelor Kaufland în întreaga reţea. Obiectul programului este să ajungem la peste 300.000 de porci livraţi pe an în anul 2020, adică peste 18.000 de tone pe an", a declarat, recent Valer Hancaş, manager Corporate Affairs şi Comunicare Kaufland România.
Acesta a precizat că, în prezent, sunt livraţi în reţeaua de magazine peste 400 de porci pe zi, cantitate care se va dubla până la finalul acestui an.
"Vom ajunge astfel la 800 de porci pe zi adică aproximativ 150-160.000 de kilograme pe săptămână sau 8.500 de tone de carne pe an. Avem obiective setate la finalul fiecărui an, ca atare la finalul anului 2018 vom lua 180.000 de porci pe an, iar la finalul 2019 targetul este de a depăşi 250.000 de porci pe an. În momentul în care programul va ajunge la maturitate vom prelua peste 60% din carnea de porc locală, o cantitate fără precedent preluată de un retailer în România", a adăugat Hancaş.
În opinia acestuia, programul are şi rolul de a educa fermierii pentru a obţine o carne de calitate, folosind doar furaje autohtone, fără soia, pentru a obţine gustul tradiţional al cărnii de porc româneşti.
"Cooperativa "Ţara Mea" va impune trecerea la formatul de hrană ce provine exclusiv din agricultura românească, hrană naturală prin furaje fără soia, pentru a obţine gustul tradiţional al cărnii de porc românească. Asta înseamnă că acest tip de carne va avea o calitate superioară în raport cu carnea de import. Misiunea noastră este de a dezvolta în mod durabil agricultura naţională şi bunăstarea animalelor în lanţul de aprovizionare prin majorarea aportului de carne proaspătă provenită din producţia internă de porci de la ferme mici şi mijlocii din România", a precizat Hancaş.
De asemenea, carnea proaspătă de porc provenită din acest program va fi preluată într-un spaţiu de vânzare dedicat, intitulat "Raftul Românesc", care va fi amenajat special pentru a încuraja clienţii să opteze pentru produse de provenienţă locală." Ca să vă faceţi o idee ceea ce înseamnă piesele de care Kauflad România are nevoie, pentru ceafa de porc ne-ar trebui aproximativ 1,5 milioane de porci pe an, pentru a acoperi cererea clienţilor", a adăugat reprezentatul retailerului.
La rândul său, Marco Hößl, directorul general Kaufland România, a subliniat importanţa acestui program pentru fermierii români, exprimându-şi totodată preferinţa personală pentru carnea de porc românească având în vedere naţionalitatea sa germană.
"Ne dorim ca acest program să clădească un viitor mai bun pentru fermierii români şi în timp să devină un model de acţiune pentru toţi cei care obişnuiesc să investească în business, ţinând cont de nevoile comunităţii şi ale partenerilor. Deci, sunt neamţ şi îmi place foarte mult carnea de porc, după cum se poate observa, şi acesta este un motiv în plus să vreau carne din România", a adăugat şeful Kaufland România.
Preşedintele Cooperativei Agricole "Ţara Mea", Florin Burculescu, susţine că lansarea acestui proiect este "un eveniment istoric" în care fermierii români s-au coalizat într-o cooperativă şi reuşesc "cu un partener serios" să crească vânzarea cărnii de porc din România.
"Practic, acest program deschide orizonturi noi pentru industria de porc românească, pentru agricultura românească şi putem vorbi de un T0. Dacă în 1989 aveam 15 milioane de porci, în 2000 am avut 800.000 şi astăzi avem 4 milioane. Cu acest mecanism de vânzare în care avem garantată vânzarea cărnii de porc în România, pe producţia românească de cereale, cred că putem spune că se restartează industria de carne de porc din România", a adăugat Florin Burculescu.
Prezent la eveniment, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Petre Daea, a felicitat cooperativa intitulată "Ţara mea", pentru că prin acest program s-a putut atrage un partener şi astfel a devenit "Ţara noastră".
"Ţara noastră pe care trebuie să o respectăm, pe care trebuie să o slujim, în care să trăim şi să mâncăm trăind bine şi să mâncăm sănătos produse pe care le facem aici cu migală, cu efort, cu multă grijă, într-un cuvânt cu sudoare. Mă bucur că şi mass-media astăzi, ca de obicei, a prezentat acelaşi vârf de interes, a venit aici pentru a conecta ţara la un program minunat, cum de altfel în ultima perioadă aţi fost peste tot acolo unde se naşte un program în interesul şi folosul ţării. Le facem cu strădanie şi în folosul ţării. Le facem cu strădanie şi le facem în fiecare zi", a menţionat Petre Daea.
Cei prezenţi au semnat un angajament de susţinere a fermierilor români prin acestui program, care să ateste că îşi asumă obiectivele din program, primind totodată şi un simbol, o plachetă, din partea Kaufland România.
Înainte de începerea conferinţei de presă, ministrul Agriculturii a dorit să viziteze magazinul pentru a lua "pulsul" printre consumatori, verificând totodată preţul ouălor la raft şi dând mâna cu unii clienţi pe care i-a găsit în magazin.
Potrivit Cooperativei Agricole Ţara Mea, România producea, în 1989, circa 15 milioane de porci. De atunci, producţia internă a scăzut semnificativ, ajungând în anul 2000 la 800.000 de porci pe an iar în prezent la 4,46 milioane de porci.
Pentru a acoperi cererea de consum de pe piaţa locală, România trebuie, cel puţin, să dubleze producţia internă de carne de porc. Datele INS arată însă că, în anul 2016, producţia totală de carne de porc a crescut cu doar 4,6%.
Aproximativ 60% din carnea de porc din comerţul modern şi tradiţional provine de import.
Conform datelor MADR; România importă anual circa 230.000 tone de porci şi carne de porc (circa 30.000 tone porci vii şi 200.000 tone carne de porc) cheltuind astfel circa 350 milioane de euro pe carnea importată. În acelaşi timp, ţara exportă de aproape 60 de ori mai puţin, adică aproximativ 4.000 tone de carne şi produse din carne de porc. Potrivit MADR, în prezent, produsul carne de porc necesită sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din producţia internă.
INS arată că cel mai consumat tip de carne din România este cea de porc, acoperind aproape jumătate din consumul total de carne, fiind urmată de cea de pasăre, cu un consum de 15 — 20 kg anual şi de vită, categorie care reprezintă doar 10% din total. Per total, consumul de carne în România este mai mic faţă de cel din ţările mai dezvoltate: fiecare român mănâncă în jur de 60 kg de carne/an, faţă de media europeană de 70 — 75 kg.


Articole înrudite