25 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Totul despre Evaluarea Naţională la clasa a II-a
Totul despre Evaluarea Naţională la clasa a II-a

 

Seria Evaluărilor Naţionale din acest an va debuta la începutul lunii viitoare cu clasa a II-a. Între 7 şi 10 mai elevii vor susţine primul examen din viaţa lor. Specialiştii Intuitext în educaţie oferă o perspectivă inedită pentru a nu induce anxietatea de performanţă în acest punct al parcursului lor şcolar.
Prin intermediul testelor administrate la finalul clasei a II-a elevii au ocazia să demonstreze că au dobândit numeroase cunoştinţe şi că pot aplica ceea ce au învăţat pentru rezolvarea unor situaţii concrete din viaţa de zi cu zi.

Ce greşesc adulţii atunci când elevii percep examenele sau lucrările de control în mod negativ

Testarea Naţională provoacă o oarecare nelinişte în rândul unor elevi. Această nelinişte derivă din presiunea constantă şi de durată exercitată de unii părinţi, care nu au înţeles rolul evaluării, ca parte integrantă a procesului de predare-învăţare-evaluare. De asemenea, sunt părinţi care, din dorinţa de a crea o motivaţie în plus pentru activitatea de învăţare a copilului, îi prezintă acestuia evaluarea ca pe un fel de „sabie a lui Damocles” care planează zi de zi asupra micului şcolar.

Smart learning sau pregătirea corectă pentru Evaluarea Naţională

Pregătirea de zi cu zi a elevilor constituie, în acelaşi timp, şi o pregătire pentru Testarea Naţională. Cunoştinţele, competenţele şi capacităţile dobândite de micii şcolari pe parcursul primelor clase primare constituie „materia primă” pentru conceperea itemilor de evaluare din cadrul testării.
Totodată, specialiştii Intuitext în educaţie sunt de părere că site-urile educaţionale oferă o gamă largă de modalităţi de exersare şi aprofundare a cunoştinţelor şi capacităţilor, oferind un cadru plăcut de învăţare prin intermediul animaţiilor, jocurilor, experimentelor, curiozităţilor. Acestea îi ajută pe cei mici să-şi actualizeze noţiunile însuşite la clasă şi le satisfac plăcerea de a se juca în mediul digital, de un real folos sunt testele propuse de platforma de învăţare Şcoala Intuitext, care oferă posibilităţi multiple de verificare a cunoştinţelor, oferind feedback imediat şi astfel elevul află ce progrese a făcut şi unde trebuie să mai exerseze. Aplicarea la clasă a unor teste, în care itemii de evaluare sunt formulaţi după modelul celor de la Testarea Naţională, constituie o necesitate. În acest sens, activitatea de „simulare” a Testării Naţionale, având ca instrumente testele de Comunicare în limba română şi Matematică şi explorarea mediului cuprinse în auxiliare didactice, precum cele ale Editurii Intuitext, devine o activitate indispensabilă în această perioadă premergătoare testării.

Percepţia corectă în ce priveşte examenele

Specialiştii Intuitext în educaţie susţin faptul că învăţătorii ar trebui să transmită copilului să nu se teamă de greşeală sau de rezultatele nemulţumitoare obţinute la testări. Greşelile pot fi îndreptate, iar rezultatele şcolare nesatisfăcătoare, obţinute la un moment dat, pot fi îmbunătăţite, prin efort propriu, în etapa următoare. Dacă aceasta va fi optica elevului, anxietatea de performanţă a micului şcolar va fi la nivel minimal.
În plus, părintele trebuie să fie totdeauna înţelegător, să arate afecţiune necondiţionată copilului şi să admită că un scor (calificativ, punctaj sau notă) prea puţin mulţumitor este unul de moment, care poate fi îmbunătăţit ulterior.
Atât cadrele didactice, cât şi părinţii trebuie să evite mustrarea sau etichetarea copilului atunci când acesta obţine rezultate sub aşteptări, atitudine foarte nocivă pentru cel mic. Este de dorit ca elevul să fie încurajat, ajutat, susţinut, iar cadrul didactic şi părinţii să formeze o echipă pe care copilul se poate sprijini constant.


Articole înrudite