28 MARTIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Un sfert dintre români consumă o băutură alcoolică într-o zi obişnuită
Un sfert dintre români consumă o băutură alcoolică într-o zi obişnuită

Un sfert dintre români consumă o băutură alcoolică într-o zi obişnuită, iar cele mai preferate sunt berea şi vinul făcut în casă, conform unui studiu care analizează ocaziile de consum, realizat de o companie de cercetare de piaţă, remis AGERPRES.
De-a lungul anului, numărul celor care consumă alcool variază, vârful fiind înregistrat în sezonul cald (aprilie — septembrie).
Conform studiului realizat de GfK România, preferatele românilor sunt berea şi vinul făcut în casă, a căror importanţă în consumul de alcool se schimbă odată cu sezonul. Berea este preferata verii, iar vinul se consumă mai ales în anotimpul rece. În perioada octombrie 2015 — martie 2016, cota de consum pentru vinul de casă se triplează.
Numărul mediu de ocazii de consum pe zi pentru toate băuturile analizate este de 2,5 ori. Bărbaţii cu vârsta până în 35 de ani se disting printr-o frecvenţă zilnică semnificativ mai mare decât media, de 3 ori pe zi.
Conform studiului, se observă că românii preferă băuturile calde, în principal cafeaua şi mixurile pe bază de cafea — aproape jumătate dintre ocazii fiind generate de aceste băuturi. Peste o treime dintre ocazii se datorează băuturilor răcoritoare, iar 16% băuturilor alcoolice. Cantitatea de lichid consumată pe zi este de 630 ml (în afară de apă şi lactate).
Una din zece persoane adulte consumă cel puţin o băutură în baruri, restaurante şi terase, iar incidenţa zilnică creşte în sezonul cald cu aproximativ 20%.
Datele din studiul GfK 'Ocazii de consum pentru băuturi' analizează ce, unde, cât, cum şi cât de des beau românii. Studiul este adresat tuturor producătorilor de băuturi şi este realizat anual, în patru valuri, pentru a urmări tendinţele.
Eşantionul de consumatori este format din persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 60 de ani. În analiză sunt incluse toate tipurile de băuturi, cu excepţia apei şi a lactatelor.


Articole înrudite