25 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
CEC Bank finanţează cu 60 de milioane de lei şantierul naval Damen Shipyards din Mangalia
CEC Bank finanţează cu 60 de milioane de lei şantierul naval Damen Shipyards din Mangalia

CEC Bank a acordat un credit de 60 de milioane de lei şantierului din Mangalia, operat de constructorul olandez de nave Damen Shipyards, pentru finanţarea operaţiunilor curente, informează banca printr-un comunicat remis, joi, Agerpres.

Şantierul naval Damen Shipyards din Mangalia este implicat în prezent în zece proiecte de construcţii navale, inclusiv pentru o navă de explorare offshore, ce va fi livrată unui client de primă talie internaţională. Alte proiecte în derulare includ: construirea a două nave cargo Roll-on/Roll-off (pentru transportul încărcăturilor pe roţi-tiruri, camioane etc), construirea a patru nave tanker pentru transportul produselor chimice ce tocmai ce au fost livrate cu succes, construcţia a două nave suport spărgătoare de gheaţă, modernizarea şi retehnologizarea unui spărgător de gheaţă şi a unei nave suport, precum şi activităţi de reparaţii curente nave de la clienţi naţionali şi internaţionali.

"Ne bucură să contribuim la continuarea unor proiecte industriale de impact din România. Şantierul naval de la Mangalia are zeci de ani de tradiţie şi este printre cele mai mari la nivel european, jucând un rol important atât la nivel internaţional, pe segmentul industriei navale, cât şi la nivel local, prin impactul pe care-l are pe piaţa forţei de muncă, în exporturi şi în ecosistemul industriei grele româneşti", a declarat Bogdan Neacşu, director general CEC Bank.

Chris Groninger, director general Damen Shipyards Mangalia, a subliniat că se doreşte ca Damen Mangalia să devină unul dintre cele mai performate şantiere din România cât şi la nivel global.

"Ne bucurăm că CEC Bank contribuie la susţinerea acestui plan. În portofoliul curent al şantierului avem în desfăşurare două proiecte de modernizare şi retehnologizare nave, ce aparţin autorităţilor române şi dorim să fim în continuare un partener de bază în dezvoltarea proiectelor strategice ale României. Suntem mândri că facem parte din acest proiect unde statul Român este acţionar majoritar şi Damen deţine controlul operaţional. Pentru industria grea românească acest concept aduce o nouă, eficientă şi modernă soluţie pentru o dezvoltare economică durabilă, transfer de know-how şi retenţia personalului calificat la nivel naţional", a spus Chris Groninger.

Şantierul din Mangalia, cunoscut iniţial ca Şantierul Naval 2 Mai, şi-a demarat activitatea în 1976. Din 1997 şi până în 2017, a fost controlat de Daewoo-Mangalia Heavy Industries. În iulie 2018, controlul operaţional al şantierului din Mangalia a fost preluat de Grupul Damen, în cadrul unui joint-venture în care statul român deţine 51% şi grupul olandez Damen Shipyards - 49%. Grupul Damen mai deţine un şantier în România, la Galaţi, încă din anul 1998.


Articole înrudite