02 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Cel mai nou model de autobuz hibrid, test-drive pe străzile din Galaţi
Cel mai nou model de autobuz hibrid, test-drive pe străzile din Galaţi

Societatea Transurb S.A. Galaţi anunţă că, împreună cu Mercedes Benz România, organizează joi, 02 august 2018, evenimentul auto de prezentare a ultimului model de autobuz urban hibrid Mercedes-Benz Citaro Hybrid. Potrivit unui comunicat al Transurb, evenimentul va începe la ora 10:30 pe esplanada din faţa Prefecturii Judeţului Galaţi, iar pe lângă detaliile tehnice expuse de reprezentanţii Mercedes-Benz România, se vor realiza sesiuni active de test - drive pe străzile din oraşul Galaţi. Evenimentul auto face parte dintr-un turneu organizat de Mercedes Benz România în care autobuzul va trece prin 17 oraşe din ţara pentru a fi prezentat transportatorilor şi autorităţilor locale.

Etalon în segmentul autobuzelor urbane hibrid

Mercedes-Benz Citaro Hybrid a fost special conceput pentru cerinţele traficului din oraşe şi marchează un nou capitol în materie de propulsie pentru autobuzele urbane. Autobuzul are două uşi pentru accesul călătorilor, lungime totală de 12,1 metri şi asigură o capacitate totală de transport de 100 de pasageri. Interiorul oferă un spaţiu generos, iar scaunele şi barele de susţinere sunt optimizate ergonomic. În funcţie de varianta de echipare, autobuzul este prevăzut cu instalaţie de climatizare performantă şi încălzitoare amplasate în pereţii laterali ai salonului dedicat pasagerilor. Acest model de autobuz este disponibil în mai multe variante de dimensiuni.
De asemenea, motorul electric, montat între motorul cu combustie şi transmisia automată, generează o putere maximă de 14 kW şi un cuplu maxim de 220 Nm, contribuind astfel la reducerea semnificativă a emisiilor poluante, comparativ cu versiunea standard diesel. Procesul de funcţionare al autobuzului este următorul: atunci când autobuzul este decelerat, motorul electric acţionează ca generator şi transformă energia de frânare în energie electrică. Aceasta este stocată pentru a veni în ajutorul motorului cu combustie, în special în timpul demarării. De aici, rezultă unul dintre cele mai importante avantaje ale modelului, şi anume faptul că nu necesită staţii de încărcare. Toate componentele sunt proiectate pentru exploatare intensă, asigurând o durată de utilizare a autovehiculului de peste 12 ani.
Primarul Ionuţ Pucheanu şi-a manifestat dorinţa de a achiziţiona autobuze hibrid pentru Galaţi încă din luna aprilie a acestui an, când a pus pe masa consilierilor locali un proiect de hotărâre privind achiziţionarea unor astfel de autobuze (Citeşte AICI). Acum rămâne de văzut dacă Galaţiul va avea parte de un astfel de model de autobuz.


Articole înrudite