CNAIR a depus aplicaţia de finanţare pentru drumul expres Buzău-Brăila Recomandat

Luni, 07 Ianuarie 2019 00:00
Publicat în Știrea zilei
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A. a depus, în data de 19 decembrie 2018, aplicaţia de finanţare pentru proiectul "Elaborare studiu de fezabilitate şi proiect tehnic de execuţie pentru drum expres Buzău-Brăila" în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020. Proiectul face parte din reţeaua TEN-T Globală şi are ca obiectiv realizarea Studiului de Fezabilitate, întocmirea documentaţiei suport şi asistenţa solicitată pentru depunerea şi susţinerea aplicaţiei de finanţare, realizarea proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) şi asistenţă tehnică până la obţinerea autorizaţiei de construcţie de către CNAIR, proiectul Tehnic de Execuţie (PTE), documentaţia de atribuire a contractului de execuţie lucrări, asistenţă tehnică acordată CNAIR în perioada derulării procedurilor de licitaţii pentru execuţie lucrări.
Valoarea totală a proiectului este de 29.321.806,36 lei şi va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 18.603.421,27 lei, 25% contribuţia proprie - 6.201.140,42 lei, restul de 4.517.244,67 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Aşa cum este prevăzut în Masterplanul General de Transport, Drumul Expres (DX) Buzău-Brăila-Galaţi este compus din două sectoare Buzău-Brăila şi sectorul Brăila-Galaţi. Anul de începere a realizării studiului de fezabilitate este 2021 pentru primul sector, execuţia lucrărilor urmând să se desfăşoare în perioada 2022 - 2024.
Cel de-al doilea sector are deja traseul stabilit. Tronsonul în sine face parte din aliniamentul altui Drum Expres Focşani-Galaţi-Giurgiuleşti, cu perioada de implementare estimată între anii 2021 - 2023.
"Sectorul Brăila-Galaţi este un proiect matur din punct de vedere tehnic, având la această dată un studiu de fezabilitate elaborat în anul 2008 avizat în cadrul CTE-CNAIR, CTE-MT şi Consiliul Interministerial, cu indicatorii tehnico-economici aprobaţi prin HG nr. 1145/2008, existând de asemenea şi Acord de mediu", a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ion Iordăchescu care a mai precizat că "prin intermediul acestui drum expres se va asigura o conexiune directă cu Podul de la Brăila".
Pentru ca proiectul să fie finalizat aşa cum trebuie, mai sunt necesare şi variantele de ocolire ale municipiilor Galaţi şi Brăila, precum şi legătura cu podul suspendat care va traversa Dunărea spre Tulcea. Proiectul lărgirii la patru benzi a Drumului de centură a municipiului Galaţi va fi finanţat din fonduri SUERD - Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării, costul total fiind de 40 de milioane de euro, din care 10 milioane vor fi alocaţi din bugetul propriu al Consiliului Judeţean. Şoseaua de Centura va începe de la intrarea în Galaţi dinspre Tecuci, cu ieşirea în bulevardul Coşbuc, de unde, după parcurgerea a 250 de metri, urmează străzile Al. Măcelaru, apoi Traian, sensul giratoriu, Macului, Tunelului şi reintrarea în DN 2B, ieşirea spre Giurgiuleşti.
Cea mai mare problemă pare să fie faptul că varianta de ocolire a municipiului Brăila nu are nicio propunere de modernizare până în acest moment. Despre podul suspendat Brăila-Tulcea se ştie că lucrările au început în decembrie 2018. Podul suspendat va face legătura între Brăila şi Tulcea, scurtând distanţa dintre cele două localităţi, care astăzi se face pe la Giurgeni-Vadul Oii sau Feteşti. În afară de podul suspendat, proiectul cuprinde şi 17 km de drum nou, la nivel de patru benzi pe circa 4 km, urmând ca de la sensul giratoriu spre Smârdan, respectiv Jijila, să rămână la o singură bandă pe sens.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu