Cei care şi-au reabilitat termic locuinţele vor beneficia de scutirea impozitului pe clădire timp de şapte ani, a anunţat viceprimarul Nicuşor Ciumacenco. Facilităţile fiscale vor fi acordate persoanelor fizice sau juridice care deţin apartamente în blocurile de locuinţe şi alte imobile la care s-au efectuat lucrări în condiţiile prevederilor Ordonaţei de Urgenţă a Guvernului 18 din 2009, privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe. Potrivit precizărilor făcute de viceprimarul Ciumacenco, pentru a beneficia de această facilitate, trebuie îndeplinite o serie de condiţii, şi anume lucrările de intervenţie realizate la clădiri trebuie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic; din procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor să reiasă că s-au realizat lucrările recomandate de către auditorul energetic; lucrările de intervenţie trebuie să fi fost realizate pe cheltuială proprie; pe durata derulării înlesnirii, beneficiarul acesteia să achite la scadenţă toate obligaţiile faţă de bugetul local pentru care nu beneficiază de înlesnire; proprietarul imobilului să achite integral toate obligaţiile faţă de bugetul local, calculate până la data depunerii cererii de înlesnire.
Acte necesare pentru obţinerea facilităţilor
Scutirea de plată se face din data de 1 ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor, pe baza unui dosar depus la Direcţia Tehnică din cadrul Promăriei Galaţi. Dosarul trebuie să conţină cererea contribuabilului, extras de carte funciară actualizat, copie după autorizaţia de construcţie, copie după raportul de audit energetic, cu măsurile recomandate de auditor, copie după contractul de lucrări,
copie după certificatul energetic emis după finalizarea lucrărilor, copie după certificatul de garanţie a lucrărilor executate, copie după documentele de plată (facturi, chitanţe). Potrivit precizărilor viceprimarului Ciumacenco, în cazul înstrăinării clădirii, scutirea de impozit nu se aplică noului proprietar al acesteia. Direcţia Tehnică din cadrul Primăriei va înainta Direcţiei Impozite, Taxe din cadrul Primăriei dosarul complet în termen de 15 zile de la data înregistrării cererii la Primăria municipiului Galaţi.