Electrica Furnizare anunţă existenţa unei tentative de fraudă prin mijloace de plată electronice, ce constă în transmiterea de notificări către clienţi via SMS cu privire la deconectarea de la reţeaua de energie electrică pe motiv de neplată, aceştia fiind îndemnaţi să acceseze un link pentru a plăti soldul restant.
Electrica Furnizare transmite mesaje de îndemn la plata facturilor prin intermediul mesageriei de tip SMS doar de pe numărul 1874, link-urile de plată trimise către clienţi ducând către o pagină găzduită de site-ul www.electricafurnizare.ro. În plus, pentru realizarea plăţii prin accesarea link-ului ce duce către site-ul companiei, clientul trebuie să parcurgă o etapă de validare prealabilă a datelor de identificare: număr loc de consum, cod client, adresă de e-mail.
"Pentru a evita să deveniţi victime ale unui fraude prin mijloace de plată electronice, vă recomandăm următoarele:
- Să vă asiguraţi că link-ul primit duce către o pagină care este găzduită de site-ul electricafurnizare.ro şi că în cadrul acesteia vă este solicitată o validare prealabilă a datelor de identificare;
- Să nu efectuaţi plăţi în pagini nesecurizate.
O pagină securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afişat de browser-ul utilizat, precum şi prezenţa literei „s” (reprezentând termenul „secure” – în condiţii de siguranţă) la începutul adresei site-ului: „https://”. Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informaţiile despre tranzacţie nu sunt divulgate către terţi. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată.
În cazul în care suspectaţi primirea unor mesaje ce se pot încadra la categoria fraudă prin mijloace de plată electronice vă rugăm să ne transmiteţi o informare prin intermediul formularului unic de contact online, disponibil aici", transmite Electrica Furnizare.