20 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Au început discuţiile pe salarii la AFDJ
Au început discuţiile pe salarii la AFDJ

În timp ce sindicaliştii de la Siderurgistul au decis să crească solicitarea de majorare salarială la 17% din salariul brut, faţă de intenţia iniţială, de a cere o creştere cuprinsă între 12 şi 15%, lucru greu de crezut că se va obţine, la AFDJ Galaţi tratativele dintre reprezentanţii conducerii şi ai sindicatului Liber Independent Farul, condus de Ştefan Frunză, par a merge pe un alt făgaş. Dacă în ultimii doi ani creşterile salariale cerute la Combinat s-au concretizat în zero lei, deşi s-au pornit de la procente ridicate, fiind acordat doar un sistem de bonusuri, reprezentanţii sindicatului şi ai conducerii AFDJ Galaţi au stipulat în procesul verbal aplicarea unei creşteri a fondului de salarii cu 5% anul viitor, care va trebui aprobat prin Bugetul de Venituri şi Cheltuieli aferent anul viitor, care trebuie să primească undă verde de la Ministerul Transporturilor. Potrivit liderului de sindicat Ştefan Frunză, prima de Crăciun pe care o vor primi anul viitor angajaţii AFDJ Galaţi se va ridica la 6 milioane de lei vechi, în timp ce valoarea primei de vacanţă va creşte de la 7 milioane de lei vechi la 9 milioane de lei vechi. 
„De asemenea, circa 65% din numărul total al salariaţilor - şi aici e vorba de anumite categorii de personal navigant - vor beneficia de un spor de 7% iar în urma discuţiilor s-a convenit ca ziua de 29 iunie, care este Ziua Dunării, să fie declarată zi liberă şi să fie plătită”, ne-a declarat liderul de sindicat Ştefan Frunză. Acesta susţine că anul viitor, în urma negocierilor purtate, vor fi 7 zile libere care vor fi plătite. Potrivit aceleiaşi surse, nivelul salariului mediu brut la nivelul unităţii, unde lucrează circa 650 de angajaţi, se ridică la circa 30 de milioane de lei vechi. AFDJ este în ograda Ministerului Transporturilor, deci este o unitate a statului care a înregistrat în ultimii ani pierderi, performanţă nedorită înregistrată în ultimii 3 ani şi de către ArcelorMittal Galaţi, care are acţionariat privat. Conducerea Combinatului a argumentat la fiecare negociere care a avut loc în ultimii ani că motivul pentru care nu se pot acorda majorări salariale ar fi situaţia financiară grea cu care se confruntă societatea.


Articole înrudite