06 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Este vorba de lucrările care au demarat de câteva zile pe drumul care duce către societatea Atlas, respectiv către Fileşti, situat sub viaduct, şi care sunt executate de către societatea ICMRSG. După finalizarea lucrărilor de asfaltare a acestui drum, care ar urma să fie folosit drept cale de acces către fostul colos siderurgic, este posibil ca aleşii municipali să dea undă verde unei hotărâri de Consiliu Local care să prevadă oprirea circulaţiei pe principalul drum care face legătura între oraş şi ArcelorMittal Galaţi. Rămâne de văzut dacă administraţia Combinatului va contribui cu vreun leu la lucrările de reparaţii sau de reabilitare a viaductului, aflat în stare de degradare, ţinând cont de faptul că este folosit atât de angajaţii unităţii, cât şi de firmele care au afaceri cu fostul colos siderurgic. Reamintim că aleşii locali au aprobat în cadrul unei şedinţe de Consiliu Local alocarea unei sume de bani în vederea efectuării unei expertize din care să reiasă ce lucrări ar trebui făcute pentru reabilitarea viaductului. Potrivit informaţiilor noastre, în urma expertizei efectuate a reieşit că pentru executarea lucrărilor ar fi necesare 2,5 milioane de euro, lucrările principale preconizate a fi efectuate vizând doi piloni de rezistenţă care sunt afectaţi şi la partea de îmbinare. A doua soluţie consta în intrarea viaductului timp de doi ani în reparaţii capitale, ceea ce ar presupune şi executarea de lucrări de asfaltare, suma necesară fiind în acest caz de 10 milioane de euro. În cazul în care viaductul ar fi închis pentru reparaţii capitale, traficul ar fi deviat spre drumul de la Fileşti timp de 2 ani. Reprezentanţii Primăriei iau în calcul, în aceste condiţii, închiderea viaductului în vederea conservării, deoarece muncipalitatea nu poate aloca 10 milioane de euro pentru efectuarea lucrărilor de reparaţii capitale, iar circulaţia să fie redirecţionată spre drumul de la Fileşti. „Viaductul scârţâie din toate încheieturile, structura este şubrezită, iar covorul asfaltic trebuie măcar cârpit. La fel, şi balustrăzile trebuie schimbate”, a declarat liderul sindicatului Solidaritatea, Gheorghe Tiber.

Articole înrudite