13 OCTOMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Cum poţi lua ţeapă de BLACK FRIDAY 2021
Cum poţi lua ţeapă de BLACK FRIDAY 2021

În curând va începe ediţia Black Friday 2021, moment aşteptat de foarte multe persoane pentru a-şi achiziţiona diferite produse. Însă, ca în fiecare an, există situaţii în care oamenii pot lua ”ţeapă” de pe diferite site-uri. La ce trebuie să fii atent atunci când vrei să achiziţionezi un produs? Citeşte mai jos pentru a afla.

Luna aceasta, în data de 12 noiembrie, se dă ”startul” ediţiei Black Friday 2021. Multe persoane aşteaptă cu sufletul la gură momentul în care site-urile care vând produse – de la articole vestimentare, până la electronice şi electrocasnice – să scadă din preţuri. Însă, cum în ultimii ani s-a pus accent pe digitalizare, cu atât oamenii se expun unui risc: să ia ”ţeapă” atunci când comandă un produs de pe un site.

La ce trebuie să fii atent

Fie că este vorba despre gadgeturi, periferice, electrocasnice, aparate de climatizare, articole vestimentare şi chiar şi produse din aria sport sau birotică, în data de 12 noiembrie se dă ”marea strigare”: începe Black Friday 2021. Însă, înainte de a achiziţiona un produs, trebuie să fim atenţie şi la specificaţiile sale, dar şi la preţ.

Înainte cu cel puţin două săptămâni, multe firme anunţă promoţii şi reduceri la multe dintre produsele pe care le vând. De multe ori, preţul iniţial care apare pe un site este mărit, apoi este „redus”, ajungând să coste, de fapt, cât costa şi înainte de promoţie. Iar în ziua în care este Black Friday, există posibilitatea ca preţurile mici să nu fie, de fapt, ”reduse” cu cât am sperat.

Preţul iniţial VS ”promoţia”

Exemplu din anii trecuţi: Cu o zi înainte de Black Friday, o maşină de spălat costă 998 de lei. Spre seara, tot în aceeaşi zi, preţul i se măreşte şi ajunge să coste 1299 de lei. Apoi, în ziua de Black Friday o poţi achiziţiona cu preţul de 1079 de lei, arată replicaonline.ro.

Atunci când facem cumpărături trebuie să avem mereu în minte care este, de fapt, necesitatea, dar şi de ce buget dispunem. Piaţa este variată, lucru ce îi face pe oameni să aibă de unde alege. De asemenea, nu doar în achiziţiile din mediul online poţi să fii ”păcălit”, ci şi în magazinele fizice. De cele mai multe ori, există o strategie la mijloc impusă de cei care comercializează produse din arii diferite, tocmai pentru a creşte vânzările. Astfel că, atunci când mergi într-un magazin fizic, pentru a ajunge la produsele electrocasnice care au promoţii de Black Friday, trebuie să parcurgi întregul magazin. Pentru a avea parte de cel mai bun preţ, este de preferat să comparaţi preţurile la alte magazine.

În condiţiile în care un cumpărător nu este mulţumit de produsul pe care l-a achiziţionat sau identifică anumite defecte, trebuie să ţină cont de termenul în care produsul respectiv poate fi returnat. De exemplu, în trecut, produsele putea să fie returnate în termen de maxim 14 zile. De asemenea, trebuie să verificaţi şi condiţiile de livrare.

Cum a apărut Black Friday în România

Termenul de ”Black Friday”, sau ”Vinerea Neagră”, aşa cum se traduce în limba română, este asociat unei zile de la finalul lunii noiembrie în care magazinele scot la vânzare produse cu reduceri semnificative. Acest prilej atrage, în replică, un val incredibil de cumpărători, care aproape că golesc stocurile magazinelor online şi rafturile unde se găsesc produsele cele mai atractive.

Termenul de Black Friday a fost folosit pentru prima dată în Statele Unite pentru a descrie traficul catastrofal din ziua de vineri care urma sărbătorii de Thanksgiving Day – Ziua Recunoştinţei. Şi tot în Statele Unite, imediat după Ziua Recunoştinţei se dă şi startul la reducerile de Crăciun. Astfel, începând de acum trei decenii, termenul de Black Friday şi reducerile de Crăciun au fost asociate şi aşa le-a rămas numele până în ziua de azi. Popularitatea de care s-a bucurat acest fenomen în Statele Unite i-a determinat şi pe retailerii din alte ţări să preia conceptul de ”Vinerea Neagră”. Aşa s-a întâmplat şi în România, unde Black Friday se ţine începând din 2011.


Articole înrudite