O bancă din România a propus sindicatului să concedieze aproape 30% din angajaţi Recomandat

Marți, 05 Martie 2019 11:12
Publicat în Economie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

First Bank (fosta Piraeus Bank), locul 13 în topul bancar local, a propus sindicatului propriu închiderea sau comasarea a 40 de sucursale şi concedierea a 379 de angajaţi. O decizie finală va fi luată după finalizarea negocierilor dintre cele două părţi, informează Mediafax. "La acest moment, am comunicat Sindicatului şi echipei interne estimările noastre referitoare la reorganizarea reţelei de sucursale şi a numărului potenţial de angajaţi afectaţi. Plănuim să închidem şi/sau comasăm un număr de 40 de sucursale. Estimăm că vor fi afectaţi 379 de angajaţi. Dorim să subliniem faptul că aceste cifre reprezintă estimări, iar la sfârşitul perioadei legale de negocieri, vom anunţa decizia finală şi noua configuraţie a reţelei de sucursale", au precizat reprezentanţii First Bank.

Redenumită de la 1 octombrie 2018, după preluarea de către fondul de investiţii JC Flowers, First Bank operează, în prezent, prin 100 de unităţi bancare şi 1.300 de specialişti, astfel că reducerea de sucursale poate ajunge până la 40% din numărul actual, iar 29% din angajaţi pot fi concediaţi. Consiliul de Administraţie al First Bank a aprobat direcţiile strategice ale băncii pentru acest an, potrivit unui comunicat de presă transmis la începutul acestei săptămâni, iar obiectivul îl reprezintă accelerarea procesului de digitalizare şi regândirea proceselor interne pentru a sprijini integrarea noilor tehnologii.

Astfel, banca vizează creşterea cotei de piaţă, atât organic, prin lansarea de produse optimizate, cât şi prin posibile achiziţii. "Pentru a răspunde noilor preferinţe şi exigenţe ale clienţilor, banca va investi 7,5 milioane de euro în tehnologie şi îşi va consolida capacitatea internă de a genera procese mai eficiente, rapide şi mai fluente. Investiţiile în digitalizare, 7,5 milioane de euro, au ca obiectiv, printre altele, optimizarea proceselor existente şi reconfigurarea sistemelor de analiză şi raportare. Toate aceste optimizări vor duce la diminuarea timpului de procesare a solicitărilor cu aproximativ 50% şi vor reduce timpul de răspuns al băncii către clienţii săi", au menţionat reprezentanţii First Bank. Soluţiile de digitalizare vor fi testate, analizate şi implementate treptat în următoarele 20 de luni. Astfel, banca va crea în lunile următoare o echipă mobilă de vânzări formată din aproximativ 150 de persoane.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu