04 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Ethan Zuckerman regretă crearea pop-up-ului
Ethan Zuckerman regretă crearea pop-up-ului

Mesajele publicitare de tip „pop-up” sunt detestate de internauţi, care se simt asaltaţi de aceste ferestre interactive cu reclame. Creatorul acestui format de publicitate online, Ethan Zuckerman, şi-a cerut scuze recent într-un articol publicat pe portalul american The Atlantic pentru inventarea acestor ferestre publicitare, scrie Le Point.fr.
„Este clar astăzi că ceea ce am creat noi este un fiasco”, a precizat fostul angajat al companiei Tripod.com. Ethan Zuckerman a asigurat că, atunci când a lucrat la crearea softului care să genereze „pop-up-urile”, a avut intenţii bune, dar modul în care acestea au fost folosite deranjează. „Voiam să facem ceva curajos şi nobil. Am scris codul pentru lansarea ferestrei şi pentru difuzarea unei publicităţi interne. Intenţiile noastre au fost bune”, a mai declarat Zuckerman.
Acesta explică în articolul publicat că a inventat pop-up-ul la cererea unei „mari companii auto preocupată de faptul că achiziţionase publicitate online pe o pagină de internet care promova sexul anal”. Scopul era, prin urmare, ascunderea bannerului publicitar al firmei cu faimosul pop-up.
Scuzele lui Ethan Zuckerman vin puţin cam târziu pentru majoritatea internauţilor, care nu mai sunt nevoiţi să suporte ferestrele publicitare datorită unor sisteme ce permit blocarea lor. El regretă inventarea pop-up-urilor, dar atacă şi publicitatea în general de pe web, pe care o consideră „păcatul originar al internetului”. „Putem vedea acum, la 20 de ani de la apariţia primelor reclame pe web, că modelul este rău, vechi şi distrugător”, arată Ethan Zuckerman.


Articole înrudite