28 MARTIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Disponibilizările de personal vor fi efectuate pe baza standardelor de cost , au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale. "Guvernul a adoptat, în şedinţa de miercuri, standardele de cost în administraţie, pe baza cărora vor fi disponibilizate circa 54.000 persoane din sectorul public local, număr care poate depăşi însă 59.000 angajaţi adăugând şi unele ministere. Cei mai mulţi, respectiv un nivel estimat de 53.432 angajaţi, vor fi concediaţi din administraţia publică locală, iar restul din patru ministere ale căror structuri au fost analizate miercuri, respectiv ministerele Administraţiei, Muncii, Educaţiei şi Agriculturii", au arătat sursele. Potrivit acestora, procedurile de concediere vor fi derulate în principal pe bază de ordonanţe de urgenţă, emise în zece zile.
Cifra privind numărul de concedieri din administraţia locală a fost confirmată la finalul şedinţei de guvern de către ministrul Administraţiei, Vasile Blaga. "În urma calculelor făcute, la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale, numărul de posturi peste normative este de 53.432, din care număr de posturi peste normativul de bază, deci personal de disponibilizat pentru respectarea normativului -38.666, număr de posturi peste normativ evidenţa persoanelor -4.070, număr de posturi peste normativ la poliţia comunitară -10.696", a spus Blaga. Potrivit acestuia, economia de cheltuieli de personal cu respectarea normativului este de 1,5 miliarde lei, reprezentând o reducere de personal de 26,2% şi o diminuare de cheltuieli de 29,1% din total. "Cei în plus vor pleca din structura administraţiei publice locale, iar unele persoane posibil să lucreze în servicii externalizate. De la 1.449 comune vor pleca 12.891 de oameni, de la 169 de oraşe - 5.952 de oameni, de la 120 municipii - 20.363 de persoane", a spus Blaga. El a arătat că normativele pentru serviciile locale au fost calculate în funcţie de segmentul de populaţie din unităţile administrativ teritoriale. "S-a stabilit un normativ de personal pentru poliţiile comunitare, viitoarele poliţii locale: comunele, oraşele, municipiile, sectoarele vor avea un post de poliţie locală la 1.000 de locuitori. Judeţele, municipiile şi municipiul Bucureşti - un post la 5.000 de locuitori, iar la populaţia sub 3.500 de locuitori - maxim trei posturi. Normativul de personal pentru serviciile de evidenţa persoanelor este de un post la 6.500 de locuitori pentru comune, oraşe, municipii, un post la 5.000 de locuitori pentru sectoarele Bucureştiului şi un post la 15.000 de locuitori pentru judeţe şi municipiul Bucureşti", a spus ministrul de resort.
Guvernul a acceptat însă varianta să poate fi aprobată majorarea normativului de bază pentru unităţile administrativ-teritoriale care derulează programe de finanţare. Astfel, dacă unităţile administrative derulează programe în valoare de până la 50.000 de euro, pot să aibă un număr de două posturi în plus până la finalizarea programului. Excepţia va fi accepată şi în cazul celorlalte programe, respectiv trei posturi în plus pentru programe cu valori cuprinse între 50.000 şi 500.000 euro, cinci posturi pentru program de 500.000-3 milioane de euro, opt posturi pentru program de 3-10 milioane de euro şi zece posturi suplimentare pentru program de peste 100 milioane euro.
Toate aceste decizii, introduse prin ordonanţă de urgenţă, vor începe să fie aplicate în termen de trei zile de la publicarea actului în Monitorul Oficial, iar noile organigrame ale structurilor locale vor fi definitivate într-un interval de 40 zile.
În administraţia publică locală, la 31 noiembrie 2009, numărul personalului salarial din bugetele locale era de 701.498 de persoane. Dintre acestea, 81.508 lucrau în autorităţile publice, 8.035 în alte servicii publice, 25.477 în poliţii comunitare, 329.106 în educaţie, 32.556 în cultură, 163.468 în asistenţă socială şi 31.824 în dezvoltare publică. Peste 70% din personalul din administraţia publică locală lucrează în învăţământ, sănătate şi asistenţă socială. Cheltuielile de personal din aceste domenii sunt acoperite în cea mai mare parte din transferuri de la bugetul de stat, pe bază de standarde de cost.
Surse oficiale au declarat agenţiei MEDIAFAX, la finalul şedinţei de duminică a Guvernului, că premierul Emil Boc a cerut miniştrilor să aplice rapid procedurile de restructurare a instituţiilor pe care le conduc şi că acest proces, care va presupune inclusiv concedieri de personal, să fie iniţiat prin ordonanţă de urgenţă, dacă legislaţia permite. Potrivit acestora, agenţiile guvernamentale care nu au fost înfiinţate pe baza unor directive ale Uniunii Europene sau prin legi organice vor fi desfiinţate de Guvern şi transformate în direcţii de minister, iar unităţile subordonate ministerelor vor fi coordonate de o singură structură la nivelul instituţiei.
În urmă cu o săptămână, ministrul Finanţelor, Sebastian Vlădescu, a declarat că salariile bugetarilor ar putea creşte anul viitor cu 7% în medie pe tot sectorul public, în condiţiile în care vor fi concediaţi 70.000 de angajaţi şi nu se va renunţa la al 13-lea salariu. El a amintit că autorităţile s-au angajat să reducă numărul angajaţilor din sistemul public de la 1,36 milioane la 1,29 milioane, respectiv cu 70.000 de persoane, cheltuielile salariale aferente acestor angajaţi pentru anul viitor fiind de 39 de miliarde de lei.

Articole înrudite