04 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Aproape trei sferturi dintre români sunt de părere că frecvenţa reclamelor TV este mult prea mare, deşi televiziunea rămâne suportul media cel mai frecvent de promovare a campaniilor publicitare, relevă un studiu realizat de GfK România pentru IQads.
Din punct de vedere al celor mai urmărite canale mediatice, televiziunea rămâne în continuare suportul media cel mai frecvent utilizat în campaniile publicitare. Cu toate acestea, 73% dintre repondenţii participanţi la studiu consideră că reclamele de pe televizor sunt mai multe decât şi-ar dori. În acelaşi timp, un procentaj similar dintre consumatorii din mediul urban utilizatori de Internet din România sunt de părere că o marcă ar trebui să comunice cu ei prin intermediul acestui canal.
În ceea ce priveşte calitatea reclamelor de la televizor, acestea sunt considerate amuzante, informative şi în mare măsură originale. De asemenea, aproape două treimi dintre consumatorii din mediul urban sunt dispuşi să cumpere un produs în urma unei reclame de la televizor.
Potrivit studiului GfK, un al doilea mediu de comunicare a unei reclame considerat de către repondenţi ca fiind important este panoul stradal (67%). Urmează, în ordinea preferinţelor, reclamele din ziare/reviste (60%), reclamele de pe fluturaşi/broşuri publicitare (57%), reclamele de pe internet (56%) şi reclamele de la radio (44%).
Pe de altă parte, reclamele prin intermediul SMS-urilor sunt considerate cel mai puţin adecvate de către consumatori, în timp ce consumatorii din mediul urban doresc să vadă mai multe reclame pentru produse IT, electronice şi electrocasnice (25%), pentru produse cosmetice (18%) şi pentru produse alimentare (15%).
Acelaşi studiu a relevat faptul că bărbaţii şi tinerii de 18-24 ani sunt mai interesaţi decât celelalte segmente de consumatori de reclamele la aceste produse, în timp ce este evident că femeile sunt cele mai interesate de reclamele la produse cosmetice.
Rezultatele studiului GfK România au fost obţinute prin interviuri faţă în faţă, pe un eşantion de 1.000 de persoane şi au o marjă de eroare de +/- 3%. GfK România, fondată în 1992, este parte integrantă a Grupului GfK, iar de peste 10 ani este institutul numărul 1 de cercetare de piaţă din România.


Articole înrudite