25 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Au fost aprobate metodologiile-cadru de reglementare a utilizării auxiliarelor didactice
Au fost aprobate metodologiile-cadru de reglementare a utilizării auxiliarelor didactice
Ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Marian Pop, a aprobat prin ordin, Metodologia-cadru privind reglementarea utilizării auxiliarelor didactice în unităţile de învăţământ preuniversitar, respectiv Metodologia-cadru privind asigurarea omologării utilizării mijloacelor de învăţământ în învăţământul preuniversitar. Cele două ordine urmează să fie publicate în Monitorul Oficial.
Începând cu data publicării în Monitorul Oficial a ordinului ce reglementează utilizarea auxiliarelor didactice în unităţile de învăţământ preuniversitar, timp de 10 zile vor fi depuse la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în format electronic, propunerile de auxiliare didactice. După această perioadă, în termen de 30-60 de zile, comisiile de evaluare şi avizare vor stabili ce auxiliare didactice îndeplinesc criteriile de conformitate prevăzute de metodologie, conform unei proceduri ce va fi disponibilă pe site-ul CNEE. Lista auxiliarelor didactice (aprobate prin ordin al ministrului sau avizate prin decizia secretarului de stat cu atribuţii în domeniu) va fi publicată, de asemenea, pe site-ul CNEE. Din acel moment, acestea vor putea fi utilizate în unităţile de învăţământ preuniversitar. În acelaşi context, vă informăm că în Monitorul Oficial nr. 762/25 septembrie 2017 a fost publicată Hotărârea Guvernului nr. 683/21.09.2017 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.401/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare. Prin acest act normativ adoptat de Executiv, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) a primit atribuţii în domeniul avizării/evaluării auxiliarelor didactice.

Articole înrudite