14 DECEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Câte judeţe sunt străbătute de drumuri de mare viteză şi câte nu vor fi incluse în reţeaua de autostrăzi
Câte judeţe sunt străbătute de drumuri de mare viteză şi câte nu vor fi incluse în reţeaua de autostrăzi

România beneficiază, momentan, de 646 kilometri de autostradă, urmând ca, până în anul 2018, lungimea reţelei să se dubleze. Iată câte dintre judeţe sunt străbătute de autostrăzi şi care dintre acestea nu sunt incluse în planurile Guvernului. România se află printre ţările codaşe în clasamentul statelor cu cele mai extinse reţele de autostrăzi, dominat de Spania şi de Germania, care au mai mult de 16.000, respectiv 12.000 de kilometri de astfel de drumuri. Cei 646 de kilometri din ţara noastră sunt realizaţi, în mare parte, în ultimii zece ani, la începutul anului 2004 România dispunând de doar 113 kilometri de autostradă, construită în perioada comunistă, conform statisticilor Eurostat.
Guvernanţii promit că lungimea reţelei se va dubla până în 2018, la aniversarea de 100 de ani a Marii Uniri, şi va fi extinsă semnificativ până în 2023.
Momentan, doar 13 dintre cele 41 de judeţe - Călăraşi, Constanţa, Timiş, Cluj, Ilfov, Hunedoara, Argeş, Alba, Giurgiu, Sibiu, Dâmboviţa, Prahova şi Arad - sunt străbătute de autostrăzi, şi situaţia nu pare să se schimbe radical în următorii ani. Chiar dacă planurile autorităţilor vor fi îndeplinite întocmai, judeţe ca Suceava, Botoşani, Bistriţa-Năsăud, Vaslui sau Caraş-Severin nu vor avea niciun kilometru de autostradă până la sfârşitul lui 2018.
Guvernanţii promit însă extinderea serioasă a reţelei de drumuri în cei cinci ani care urmează primului termen limită, astfel că, până în 2023, ţara ar urma să fie brăzdată de autostrăzi. Chiar şi în cazul în care planurile vor fi duse la bun sfârşit însă, tot vor exista judeţe prin care nu va trece nicio şosea de mare viteză, din cauza faptului că lucrările se vor concentra pe dezvoltarea coridoarelor care fac legătura cu Europa de Vest.
Astfel, în cazul în care cel mai fericit scenariu se va îndeplini, la sfârşitul anului 2023 judeţele Vaslui, Botoşani şi Ialomiţa vor rămâne singurele care nu vor fi străbătute de niciun kilometru de autostradă.


Articole înrudite