11 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Româncele, pe ultimul loc la îngrijirea pielii, într-un clasament al ţărilor din regiune
Româncele, pe ultimul loc la îngrijirea pielii, într-un clasament al ţărilor din regiune

Româncele sunt pe ultimul loc în ceea ce priveşte îngrijirea pielii, într-un clasament realizat în regiune, doar una din trei familii din România cumpărând o cremă de faţă sau de corp într-un an, potrivit unui studiu. Astfel, doar 32% dintre familiile din România au achiziţionat o cremă de faţă cel puţin o dată într-un an şi 35% dintre ele cremă sau loţiune pentru corp.

La polul opus al topului se clasează Cehia cu 54% dintre familii cumpărătoare de creme de faţă, respectiv 71% - loţiuni pentru corp, şi Austria cu 58% dintre familii care au cumpărat crema de faţă şi 62% pe cea de corp.

La finalul clasamentului se află Serbia, care stă mai slab decât România la capitolul îngrijire a feţei, dar mai bine atunci când vine vorba despre îngrijirea corpului - jumătate dintre familii apelând la produse specializate.

Pentru a înţelege ce înseamnă pentru românce îngrijirea personală şi care le sunt motivaţiile atunci când iau decizii legate de acest aspect, GfK a realizat în luna martie un alt studiu. Potrivit rezultatelor acestuia, în topul priorităţilor pentru femeile din România îngrijirea pielii se află pe ultimul loc. Lista preocupărilor cărora acestea le dedică cel mai mult timp şi energie cuprinde îndeplinirea treburilor casnice, a nevoilor copiilor şi ale soţului, serviciul sau educaţia personală.

"Româncele jonglează printre multele responsabilităţi pe care le au, îngrijirea pielii nefiind în mod clar una dintre priorităţi. Numai 10% consideră că este foarte important să aibă grijă de pielea lor. De asemenea, un alt motiv esenţial pentru care acestea nu folosesc produse de îngrijire este lipsa conştientizării importanţei prevenirii efectelor îmbătrânirii asupra pielii", afirmă Mădălina Cârstea, Custom Research & Strategy Director GfK România, citată în comunicat.

"În plus, femeile consideră că arată îngrijit în ochii celorlalţi dacă sunt curate şi dacă aplică pe pielea lor produse care au un efect vizibil asupra celorlalţi, cum este machiajul. De aceea, ele declară că folosesc mai mult rujul decât o cremă sau o loţiune de corp", se arată în acelaşi studiu.

Studiul GfK Panel are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea cumpărăturilor casnice din România pentru toate categoriile de produse de larg consum, pe un eşantion de 3.000 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional. Metoda de colectare a datelor este realizată prin scanarea codurilor de bare ale bunurilor de larg consum, informează comunicatul transmis AGERPRES.

Al doilea studiu a fost realizat în luna martie tot de GfK România pe un eşantion reprezentativ de 544 de femei din toată ţara, cu vârsta de peste 15 ani. Metoda folosită este cea a interviurilor faţă în faţă. 


Articole înrudite