Românii preferă să-şi petreacă timpul liber în faţa televizorului şi pe Internet Recomandat

Luni, 26 August 2019 11:28
Publicat în National
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Consumatorul român preferă, în continuare, reţetele clasice de petrecere a timpului liber, metoda preferată fiind televizorul, relevă studiul GlobalWebIndex, dat publicităţii recent, informează Agerpres.
Conform cercetării realizate de către agenţiile de media Starcom şi Zenith, momentele de relaxare sunt preţuite printr-o interacţiune mai degrabă pasivă, digital, în sensul în care interacţiunea online şi cu televiziunea joacă un rol important. Partea activă se traduce în sporturile urmărite, iar fotbalul rămâne în preferinţele români, cu un procent de practicare de 33%.
Metoda de petrecere a timpului liber în faţa televizorului, este urmată îndeaproape de Internet, în special platformele de social media şi de platformele de streaming. De asemenea, românii îşi alocă mai mult de o oră pe zi ascultării programelor la radio, în timp ce mobilul reprezintă un instrument secundar, folosit însă ca metodă principală de informare şi socializare.
Cât priveşte profilul demografic al utilizatorilor de Internet din România, studiul arată că acesta este unul echilibrat atât în ceea ce priveşte distribuţia genurilor (50% femei, 50% bărbaţi), cât şi din punct de vedere al distribuţiei pe grupe de vârstă, cu o pondere mai mare a respondenţilor cu vârste cuprinse între 45 şi 64 de ani.
Aproape două treimi (63%) dintre respondenţi s-au declarant mai preocupaţi de problemele de sănătate decât media globală, care se situează la 40%. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de practicarea activităţilor fizice de întreţinere a sănătăţii, românii nu le practică la fel de mult ca cei din alte ţări.
La capitolul vacanţelor, studiul GlobalWebIndex arată că, datorită facilităţilor oferite de către statul român, vacanţele în interiorul ţării sunt preferate în defavoarea celor peste hotare. Astfel, 44% dintre românii utilizatori de internet au avut o vacanţă în ţară în ultimele 6 luni şi doar 24% în afara ţării. Comparativ cu media globală, internauţii români îşi iau vacanţe în afara ţării într-o proporţie mult mai mică, respectiv 24% vs 43% media globală.
În acelaşi timp, platformele de socializare preferate sunt Facebook şi YouTube, în concordanţă cu predispoziţia internauţilor români spre a urmări conţinut video. În ciuda faptului că aproximativ jumătate din internauţii români au conturi pe platforme de nişă, precum Twitter, LinkedIn, Pinterest şi Snapchat, multe conturi rămân inactive.
Cercetarea de specialitate relevă faptul că, la capitolul achiziţiilor online, românii apelează preponderent la desktop şi laptop, în detrimentul telefoanelor mobile.

Mai multe din această categorie:

Lasă un comentariu