19 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Începe o nouă etapă spectaculoasă în construcţia Podului suspendat peste Dunăre
Începe o nouă etapă spectaculoasă în construcţia Podului suspendat peste Dunăre

O nouă etapă în construirea Podului suspendat peste Dunăre va fi demarată joi, 16 decembrie 2021. Compania de construcţii dă startul operaţiunile de instalare a primelor segmente de tablier metalic, acestea fiind componente principale ale viaductului de acces.
În prezent, lucrările la pod sunt realizate în proporţie de 60%, iar ritmul nu este încetinit chiar dacă a venit iarna, iar vremea dă bătăi de cap constructorului.
De mâine, timp de 3-4 zile, o macara de mari dimensiuni va amplasa primele segmente de tablier metalic.
„În data de 16.12.2021, vor demara operaţiunile de instalare a primelor segmente de tablier metalic, componente principale ale viaductului de acces Brăila. Operaţiunile se vor desfăşura pe parcursul a 4 zile în funcţie de condiţiile meteo utilizându-se o macara de mare tonaj, de circa 600 tone”, a declarat inginerul Viorel Eşanu, reprezentantul companiei de construcţii Astaldi.
Pe data de 04 decembrie 2021, când vicepremierul Sorin Grindeanu a vizitat şantierul Podului suspendat, Dragoş Burlacu, director tehnic la societatea care construieşte podul, a declarat: „Dacă vom face toţi eforturi, vom reuşi în decembrie 2022 să deschidem traficul pe podul suspendat. Podul oricum în noiembrie 2022 va fi finalizat dacă vom reuşi să rezolvăm problema de aici cu Transelectrica, cu utilităţile”.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul tulcean. Peste Dunăre va fi o porţiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii şi 33 de poduri, podeţe şi pasaje.
Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în 2017, de Asocierea Astaldi S.p.A. (Italia) - IHI Infrastructure Systems CO. LTD (Japonia), iar investiţia se ridică la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională.


Articole înrudite