01 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Iniţiativa lui Cristian Dima: conectare la A2 şi DE85
Iniţiativa lui Cristian Dima: conectare la A2 şi DE85

De 10-15 ani se tot discută despre ceea ce trebuie făcut pentru a fi stopată căderea economică a Galaţiului, construirea unui drum expres care să asigure un transport rapid către celelate zone ale ţării şi astfel municipiul şi judeţul nostru să devină atractiv pentru potenţialii investitori. S-a discutat la Galaţi şi la Galaţi a rămas. Pentru a fi construit un drum expres, trebuie pusă presiune la nivel guvernamental. O astfel de presiune o pot exercita cei 13 parlamentari de Galaţi, dar niciunul dintre cei care ne-au reprezentat până acum în Parlament nu au avut vreo iniţiativă concretă.
Trebuie să remarcăm însă că foarte recent s-a întâmplat totuşi ceva care ar putea aduce o schimbare, care ar putea constitui începutul demersurilor care să aibă ca finalitate înscrierea Galaţiului pe harta reţelei de transport rapid din România. Consilierul municipal Cristian Dima a lansat petiţia pentru construirea unui drum expres care să lege zona Galaţi – Brăila atât de autostrada A2, cât şi de Focşani, traseul acestuia fiind Focşani-Tecuci-Galaţi-Brăila- autostrada A2. Dacă prin Masterplan ni se tot promitea ba drum expres la Focşani, ba drum expres către A2, iniţiativa lui Cristian Dima vizează asigurarea racordării Galaţiului la ambele culoare de transport, atât A2, cât şi Drumul European 85.

La negocieri, toţi investitorii pun problema drumului expres

La prima dezbatere publică a iniţiativei sale, Cristian Dima a şi explicat că miza construirii drumului expres Focşani-Tecuci-Galaţi-A2 este una economică, de relansare a economiei gălăţene. „Nu vom reuşi să transformăm Galaţiul şi sud-estul Moldovei dacă toată regiunea noastră se bazează doar pe producţia agricolă brută, pe care imediat cum o strângem din câmp ne pregătim pentru export, o aducem repede pe malul Dunării, o încărcăm cât mai repede pe nave şi vindem la un preţ pe care ni-l dă piaţa la acel moment şi ştim cu toţii că în momentul în care se  strâng recoltele este cel mai mic preţ al cerealelor”, a spus Cristian Dima.
Preşedintele Patronatului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (PÎMM) Galaţi, Marian Filimon, a explicat la rândul său cât de necesară este pentru Galaţi construirea unei legături de transport rapid: „Au trecut 10-15 ani, chiar şi mai bine, de când tot ridicăm această problemă, a infrastructurii pentru municipiul nostru. Afară de faptul că mediul de afaceri nu se poate dezvolta sănătos, corect, normal, dacă nu are nişte elemente de stimulare a dezvoltării, infrastrucura joacă un rol esenţial. Nu avem un drum expres, dar nu am reuşit nici între Brăila şi Galaţi să facem un drum cu 6 benzi. Nu am reuşit să avem aeroport, cu toate că Galaţiul a fost primul oraş care a avut curse aeriene la Bucureşti. Dar am zis dacă nu putem face un aeroport între Galaţi şi Brăila, măcar să facem un aeroport de dimensiuni mai mici, pentru curse charter, ceea ce este solicitat întotdeauna de oamenii de afaceri străini, care vor să investească în Galaţi.Vreau să vă spun, în cunoştinţă de cauză, că niciunul dintre investitorii mai acătării care au venit la Galaţi, şi vă spun că am participat cam la toate întâlnirile care au avut loc sau am avut o contribuţie în aducerea investitorilor la Galaţi, niciunul nu a fost să nu întrebe dacă avem aeroport sau aeroport pentru chartere sau drum expres sau autostradă. Sunt lucruri care au fost solicitate de fiecare dată. Inclusiv la întâlnirea cu Yazaki ni s-a pus o astfel de întrebare. Dar întrebarea care s-a transformat într-o obligaţie a fost dacă măcar există o garanţie guvernamentală din acest punct de vedere, dacă există o strategie, apropo de Masterplanul de Transport”, a spus preşedintele PIMM Galaţi, potrivit căruia construirea unui drum expres este condiţia obligatorie pentru a se vorbi despre o relansare economică a Galaţiului
Marian Filimon a dat şi un exemplu concret, povestind cum a fost ratată posibilitatea ca cei de la General Electric să vină la Galaţi pentru discutarea dezvoltării unei investiţii în oraşul nostru: „Vreau să vă relatez o întâmplare autentică, o acţiune la care am luat şi eu parte. Am adus celebra firmă General Electric, managerii respectivei firme au aterizat la Otopeni, au venit cu maşinile pe autostradă până la Drajna, iar de la Drajna la Slobozia au avut accident de maşină şi nu au mai vrut să vină până la Galaţi şi s-au întors din drum. Este absolut autentic, nu e poveste”, a spus Filimon.
Iniţiativa lui Cristian Dima are nevoie de susţinerea opiniei publice, societăţii civile şi mediilor economice din Galaţi. Cristian Dima este şi candidat pentru Senat din partea ALDE. Nu ştim care vor fi rezultatele alegerilor, dacă Dima va fi sau nu senator, dar un lucru e sigur, că dacă Cristian Dima va deveni senator, cu siguranţă va face tot ce este posibil pentru ca iniţiativa sa să fie pusă în practică.


Articole înrudite