10 MAI 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Inspectorii şcolari din Galaţi şi din regiune, discuţii privind costul standard per elev din mediul rural
Inspectorii şcolari din Galaţi şi din regiune, discuţii privind costul standard per elev din mediul rural

Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a participat la o întâlnire a inspectorilor şcolari generali şi a inspectorilor scolari generali adjuncţi cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei, la Colegiul Naţional Pedagogic Constantin Brătescu din Constanţa. La discuţii au fost prezenţi inspectori din Constanţa, Brăila, Tulcea, Ialomiţa, Giurgiu, Galaţi, Buzău, Ilfov, Călăraşi, Bucureşti, manageri ai unităţilor şcolare, cadre didactice, părinţi şi elevi.
Liviu Pop, spune că se lucrează la o Hotărâre de Guvern pentru diferenţierea costului standard per elev, astfel încât învăţământul să funcţioneze la parametri optimi indiferent dacă elevul se afla într-o şcoală din mediul rural sau din mediul urban, potrivit News.ro. El spune că trebuie luate masuri în aşa fel încât să fie ridicată calitatea învăţământului şi să fie create condiţii egale de educaţie pentru toţi elevii.
"Vom diferenţia costul standard per elev în mediul rural şi în acelaşi timp vom diferenţia costul standard per elev pentru liceele vocaţionale, artă şi sportiv. Nu putem să punem la pachet acelaşi cost standard cu profil diferit. În mediul urban avem 600 de unităţi şcolare care funcţionează sub numărul prevăzut de lege şi acolo, alături de administraţia locală, lucrăm la eficientizarea costurilor pentru că nu se justifică întotdeauna să funcţioneze o grădiniţă cu 100 de elevi sau o şcoală cu 200 de elevi când peste drum este un liceu cu o mie de elevi", a afirmat ministrul într-o conferinţă de presă susţinută la Constanţa.
El a precizat că experţii lucrează la această diferenţiere a costului standard per elev, spunând că sunt probleme în mediul rural, unde sunt şcoli sub numărul de elevi prevăzut de lege.
"Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar, alături de experţii din Ministerul Educaţiei şi inspectoratele şcolare, lucrează la această diferenţiere a costului standard pentru că vedem astăzi că probleme financiare de funcţionalitate există în mediul rural, unde sunt şcoli sub numărul de efectiv prevăzut de lege. Dar sunt şi comunităţi rurale, să nu aruncăm anatema pe toate şcolile din rural, unde numărul de elevi este peste cel minim prevăzut de lege şi unde nu sunt probleme de finanţare", a explicat Liviu Pop.
Ministrul consideră că flexibilizarea acestui cost standard per elev trebuie să ducă la funcţionarea învăţământului la parametri optimi indiferent de zona în care învaţă elevul.
"Adică, o flexibilitate a acestui cost standard în aşa fel încât să funcţioneze învăţământul la parametri optimi, indiferent dacă elevul se află într-o şcoala din mediul rural, mediul urban sau chiar în interiorul mediului urban unde există diferenţe poate între şcoala de centru şi şcoala de cartier. Avem în România doua milioane de copii în urban şi un milion de copii în mediul rural, aceasta este radiografia sistemului de învăţământ din România şi trebuie să luăm măsuri în aşa fel încât, pe de o parte, să ridicăm calitatea, iar, pe de altă parte, să creăm condiţii legale de educaţie pentru toţi elevii", a susţinut el.


Articole înrudite