25 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Sistem unic de teleasistenţă şi teleurgenţă destinat persoanelor vârstnice din România
Sistem unic de teleasistenţă şi teleurgenţă destinat persoanelor vârstnice din România

Telekom Romania este partener de conectivitate pentru Butonul Roşu - sistemul unic de teleasistenţă şi teleurgenţă destinat persoanelor vârstnice din România. Acest serviciu a fost implementat cu succes în 2015 în Centrul pilot de coordonare a îngrijirilor integrate la domiciliu din municipiul Bucureşti de către Crucea Alb Galbenă România pentru 300 de vârstnici şi extins anul următor în Constanţa, Buzău şi Bacău pentru 400 de beneficiari prin proiectul Butonul Roşu - Niciodată singur.
Butonul Roşu este un serviciu complementar serviciului de urgenţă 112, permiţând monitorizarea şi asistenţa la distanţă cu ajutorul telefonului şi al unui sistem de răspuns rapid al dispecerilor medicali de urgenţă. La o simplă apăsare de buton, beneficiarul este identificat şi primeşte ajutor dedicat în situaţii de urgenţă medicală şi personală, fiind monitorizat permanent până la eliminarea pericolelor.
La sfârşitul anului 2018, Telekom Romania a oferit suportul tehnic şi soluţiile de conectivitate pentru Direcţia de Asistenţă Socială Braşov, care a inclus serviciul Butonul Roşu în coordonarea şi gestionarea resurselor de îngrijire a comunităţii pentru primii 100 de vârstnici aflaţi în evidenţa instituţiei.
Fiecare beneficiar a primit un pachet format din telefon mobil dedicat, braţară din silicon medical cu buton SOS, servicii de conectivitate furnizate de Telekom Romania şi înregistrarea în platforma Butonul Roşu.
Apelul de urgenţă permite Dispecerului Medical de Urgenţă accesul la datele medicale ale pacientului, care sunt actualizate permanent, localizarea GPS a dispozitivului mobil şi declanşarea protocolului de urgenţă personalizat, informarea familiei, iar în cazul urgenţelor majore apelează 112 şi transmite date relevante pentru accesul la pacient şi salvarea vieţii acestuia.
Începând de anul acesta un număr cât mai mare de vârstnici cu situaţii medicale complexe şi/sau situaţii socio-economice dificile vor beneficia gratuit de acest serviciu prin Direcţiile de Asistenţă Socială din cadrul primăriilor.


Articole înrudite