19 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
13 trasee ale mijloacelor de transport în comun vor fi modificate
13 trasee ale mijloacelor de transport în comun vor fi modificate

La şedinţa Consiliului Local din 30 mai 2019, aleşii locali vor decide asupra solicitării venite din partea societăţii Transurb S.A. de a aduce modificări programului de transport în comun avându-se în vedere faptul că "prin acest proiect de hotărâre se realizează un răspuns la nevoia de mobilitate, accesul a cât mai multor cetăţeni ai Municipiului Galaţi la serviciul public de transport de persoane în regim regulat, precum şi o eficientizare a serivicului de transport", după cum se arată în expunerea de motive. Modificările aduse vizează diminuarea numărului de capacităţi de transport (autobuze, troleibuze), creşterea intervalului de aşteptare între staţii pe unele trasee, precum şi desfiinţarea sau înfiinţarea unor staţii.

Traaseele ce vor fi afectate de aceste modificări sunt următoarele:

1. Traseul 12 (Piaţa Centrală – b-dul George Coşbuc – limita mun. Galaţi/Metro) – eliminarea cursei cu plecare din Piaţa Centrală de la ora 22.12 şi cu plecare de la Metro de la ora 23.15.
2. Traseul 16 (Piaţa Centrală – Trecere bac) – mutarea provizorie (până la achiziţionarea midibuzelor) a capătului traseului de la Trecere bac la Baza sportivă Siderurgistul, cu întoarcere la sensul giratoriu.
3. Traseul 19 (Complex Siret – Grădina Publică) modificarea timpului unei curse de la 60 minute la 72 minute, cu o alocare de 36 de minute atât pe tur cât şi pe retur şi diminuarea cu două capacităţi pentru programul normal de transport în intervalul 07.00 – 09.00.
4. Traseul 20 (Complex Siret – Gara CFR) – modificarea timpului unei curse de la 60 de minute la 72 de minute, cu o alocare de 36 de minute atât pe tur cât şi pe retur.
5. Traseul 22 (Micro 40 – Gara CFR) – timpul pentru semicursa dintre Micro 40 şi Gara CFR va fi de 50 de minute iar timpul pentru semicursa dintre Gara CFR şi Micro 40 va fi de 40 minute şi diminuarea cu două capacităţi pentru programul normal de transport în intervalul 07.00-09.00.
6. Traseul 26 (Micro 13b – Gara CFR) frecvenţa pentru programul de transport pentru zilele nelucrătoare şi sărbătorile religioase va fi de 35 de minute şi diminuarea cu două capacităţi pentru programul normal de transport în intervalul 07.00-09.00.
7. Traseul 29 (Micro 19 – Gara CFR) – modificarea timpului unei curse de la 80 de minute la 90 minute, cu o alocare de 45 de minute atât pe tur cât şi pe retur şi diminuarea cu două capacităţi pentru programul normal de transport în intervalul 07.00-09.00.
8. Traseul 35 (Piaţa Centrală – str. Traian – limita mun. Galaţi/Metro) eliminarea semicursei cu plecare de la Metro de la ora 23.15.
9. Traseul 105 (Micro 19 – Grădina Publică) pentru toate cele şase intervale orare traseul va fi asigurat cu 4 autobuze, atât pentru programul normal de transport cât şi pentru programul pentru vacanţa de vară (zile lucrătoare, zile nelucrătoare şi sărbători religioase).
10. Desfiinţarea staţiei Ţinc amplasată pe str. Traian între Piaţa Centrală şi Baia Comunală.

Tramvaie

11. Traseul 39 (Micro 19 – Cimitir Israelit) înfiinţarea unei staţii pe str. Ştefan cel Mare pe sensul de deplasare către Cimitirul Israelit înainte de intrarea în parcarea unităţii militare.

Troleibuze

12. Traseul 102 (Micro 19 – Parc CFR) – pentru intervalul 07-09 (programul normal de transport – zile lucrătoare) – diminuarea cu 2 capacităţi.
13. Traseele 102 şi 104 – intrările respectiv ieşirile de pe traseu se vor face de la Parc CFR (dislocarea va fi Autobază – Parc CFR).

Întrebat care este motivul pentru care se reduce numărul capacităţilor de transport pe rute foarte aglomerate precum traseul 102, directorul societăţii de transport public local, Transurb S.A., Mihai Cadinoiu, susţine că de fapt aceste autobuze sau troleibuze nu există pe traseu nici acum, iar modificările aduse nu fac decât să coreleze programul de transport cu realitatea din teren.


Articole înrudite