17 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Achiziţie de trenuri electrice pentru rutele feroviare care ajung la Galaţi
Achiziţie de trenuri electrice pentru rutele feroviare care ajung la Galaţi

În şedinţa Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a fost avizat favorabil proiectul de achiziţie a încă 20 de trenuri (rame) electrice de lung parcurs, anunță Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Investiţia se va realiza prin intermediul Autorităţii pentru Reformă Feroviară. Este vorba despre continuarea proiectului de investiţii în rame electrice de mediu şi lung parcurs care, în prima fază, a vizat achiziţia a 37 de trenuri.
Obiectivele proiectului de investiţii, stabilite prin Programul de acţiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare şi transferul modal către calea ferată a fluxurilor de transport călători şi marfă, vizează creşterea competitivităţii transportului feroviar pe piaţa internă şi integrarea în spaţiul feroviar unic european, precum şi dezvoltarea serviciilor publice obligatorii utilizând noua flotă de rame electrice, introduse pe reţeaua electrificată până în 2022 şi pe rute selectate propuse spre electrificare (Cluj Napoca – Oradea, Constanţa – Mangalia şi Bucureşti – Giurgiu).
Rutele pe care vor fi introduse noile trenuri cuprind şi Galaţiul. Este vorba despre rutele Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi, Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava, Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia, Iaşi – Bacău - Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia şi Suceava – Bacău - Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia.
Oficiali ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii afirmă că ramele electrice vor circula cu o viteză minimă de 160 km/h şi maximă de 200 km/h, o capacitate de transport de minim 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua), construite pentru a asigura confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 - 10 h /direcţie), accesibilitatea persoanelor cu mobilitate redusă, suport pentru politicile naţionale de aliniere la standardele europene prin echiparea cu sistemul de control al vitezei ETCS nivel 2.
Achiziţia celor 20 de rame electrice RE-IR2 este parte din Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, iar valoarea totală a proiectului depăşeşte 450 milioane EURO, din care aprox. 180 milioane euro reprezintă achiziţia trenurilor (finanţate prin fonduri europene nerambursabile) şi 270 milioane euro reprezintă contravaloarea serviciilor de întreţinere şi reparaţii (plătiţi de operatorii feroviari pe parcursul celor 30 de ani de exploatare).


Articole înrudite