27 IULIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Gălăţenii nu-şi mai permit să meargă cu taxiul
Gălăţenii nu-şi mai permit să meargă cu taxiul
Taximetria s-a dovedit o afacere extrem de bănoasă la Galaţi în ultimii ani, în condiţiile în care gălăţenii scoteau lunar din buzunare un milion de euro pentru acest serviciu. În ultima perioadă situaţia s-a inversat. Taximetriştii şi-au pierdut cam jumătate din clienţi, iar situaţia nu se va îmbunătăţi nici în viitorul apropiat. Mulţi taximetrişti merg cu tarife de 1,39 de lei pe kilometru, în timp ce alţii susţin că preţul ar trebui dublat pentru a putea supravieţui. Practic, tariful real ar trebui să fie undeva la 2,5 lei pe kilometru, incluzând aici cheltuielile de întreţinere, amortizarea investiţiei şi taxele la stat, dar acest lucru nu se va întâmpla prea curând.
„Comenzile au scăzut cu 40-50%. Lumea nu mai are bani pentru a apela la acest serviciu. Tarifele noastre sunt şi aşa foarte mici, iar a discuta despre o majorare a acestora în momentul de faţă pur şi simplu nu ar avea sens”, ne-a declarat Silviu Cârlan, preşedintele Camerei Taximetriştilor din Galaţi.

Aproape 25% dintre taxiuri au fost retrase

În aceste condiţii, 20-25% dintre taximetrişti au renunţat la meserie, în momentul de faţă rămânând pe piaţă în Galaţi circa 700 de taxiuri din cele 850 care aveau licenţă. Pentru a se menţine pe linia de plutire, mulţi proprietari de taxiuri nu îşi înregistrează toate veniturile, taximetria la negru fiind o practică din ce în ce mai frecventă.
Nici în ceea ce priveşte maxi-taxiurile situaţia nu se prezintă mai bine. Ultima majorare de tarif de la 1 la 1,5 lei nu a adus  venituri suplimentare în buzunarele proprietarilor de microbuze, deoarece, la fel ca şi în taximetrie, numărul călătorilor a scăzut considerabil.
Concesionarea traseelor judeţene şi interjudeţene a fost amânată cu un an de zile, în condiţiile în care se aşteaptă o modificare a legii din transporturi, care va îngloba mai multe reglementări europene în domeniu. Cea mai importantă vizează revenirea serviciilor de taximetrie şi transport public din domeniul de utilitate publică în cel comercial, aşa cum au funcţionat acestea în urmă cu câţiva ani.

Articole înrudite