05 MARTIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Podul peste Dunăre: constructorul plăteşte despăgubiri de 80 mil lei. Centura Galatiului: se va rupe contractul
Podul peste Dunăre: constructorul plăteşte despăgubiri de 80 mil lei. Centura Galatiului: se va rupe contractul

Venit să inspecteze stadiul lucrărilor la Drumul Expres Galaţi-Brăila, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a verificat şi Podul Suspendat peste Dunăre, dat în folosinţă în iulie, dar încă nerecepţionat şi care are o grămadă de probleme. Niciuna nu ar pune, însă, în pericol structura de rezistenţă. 

”În plus al doilea drum de legătură, cel spre Jijila, e departe de a fi terminat. Constructorul riscă să nu mai poată veni la licitatii organizate de Ministerul Transporturilor. Acest pod nu a fost receptionat şi nu îl voi recepţiona sau, mai bine spus, cei de la CNAIR nu vor recepţiona acest pod până când toate neconformităţile nu vor fi înlăturate. În acest moment, revendicările pe care CNAIR le are către constructor sunt undeva la peste 80 milioane de lei, la care se va adauga - că eu nu cred că se vor ţine de cuvânt privind descărcarea pe Jijila - ceea ce va însemna în plus alte despăgubiri. Aceeaşi companie s-a angajat ca până la sfarsitul anului va termina şi descărcarea pe Jijila, dar sunt departe de a termina, până la sfârşitul anului, această descărcare pe Jijila. Am văzut că în ceea ce priveşte demontarea macaralelor - motivul pentru care în timpul săptămânii traficul e restrictionat noaptea pe pod - de abia din iulie s-a demontat jumătate de macara. Dacă vor continua în această formă vreau să se ia decizia să se circule. Nu văd motivul pentru care e întreruptă circulatia atâta timp cât aceste macarale nu sunt demontate şi date jos. Să se circule 24 din 24“, a spus ministrul. 
Asfaltul a fost turnat după o reţeta de mixtură cel puţin îndoielnică de aceea se tot crapă. CNAIR a cerut expertize independente despre starea podului. Toate problemele vor fi remediate pe banii constructorului, dau asigurări oficialii.

”E clar că reţeta folosită de ei la mixturile bituminoase nu a fost una corectă, iar după ultimele rezultate pe care le-am primit, nu au respectat, reţeta nu au respectat producerea şi aşternerea aşa cum ar fi trebuit”, a spus Cristian Pistol, directorul CNAIR. 

Un alt constructor, o altă lucrare care a stârnit nemulţumirea oficialilor aflaţi în vizită de lucru în zona noastră. Este vorba despre lucrările la Centura Galaţiului, ce va ar urma să comunice cu noul drum expres aflat în construcţie, care are şi ea un pod. Aici constructrul treneaza lucrarea din cauză că au crescut preţurile. Ministrul a anunţat că se va rupe contractul în acest caz. ”Vom găsi o soluţie şi pe centura Galaţiului unde au fost nişte domni care au semnat pe repede înainte. Vom rupe acest nod gordian împreună cu domnul preşedinte (n.r. - preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea) şi cu ceilalalţi de la autorităţile locale pentru că aceasta este o investiţie foarte importantă şi trebuie finalizată”, a mai spus ministrul Grindeanu. 

În schimb, de stadiul lucrărilor la Drumul Expres Galaţi-Brăila, ce trebuie terminat la jumătatea anului viitor, ministrul Transporturilor s-a arătat mulţumit, aici totul fiind în grafic, inclusiv la construirea podului-viaduct peste Siret, ce face parte din această lucrare.
”Aici e cea mai grea lucrare din drumul expres. Toată această lucrare se desfasoară pe teritoriul administrativ al comunei Vădeni. Toată aceasta lucrare nu a fost una simplă. Au fost aproximativ 900 de piloni pentru această traversare a Siretului”, a declarat Sorin Grindeanu. Ministrul a anunţat că până la sfârşitul anului se va scoate la licitaţie Drumul Expres Focşani-Brăila, unde este terminat studiul de fezabilitate.


Articole înrudite