20 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
O treime dintre asociaţiile de locatari şi proprietari din municipiul Galaţi nu au angajat administratori cu atestat. Cel puţin aşa reiese dintr-un comunicat de presă remis de Primăria Galaţi, în care se arată în acest moment în municipiu sunt 210 asociaţii care nu au angajat administrator cu atestat. Purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Mihai Costache, ne-a declarat că numărul asociaţiilor de locatari şi de proprietari din Galaţi se ridică la circa 700 de asociaţii. Am întrebat cine face controlul la asociaţiile de proprietari pentru a vedea dacă administratorii au acte în regulă, iar purtătorul de cuvânt al Primăriei ne-a declarat că această atribuţie revine serviciului specializat din cadrul municipalităţii, care are ca atribuţie verificarea asociaţiilor de locatari. Cât despre sancţiunile aplicate până acum asociaţiilor de locatari care nu au respectat legea, mai exact care nu au încadrat administratori cu atestat, purtătorul de cuvânt al Primăriei nu ne-a putut spune dacă au fost aplicate amenzi şi, în cazul în care au fost aplicate, care este valoarea acestora, aceste informaţii putându-ne fi furnizate în cursul zilei de vineri.
În comunicatul de presă remis ieri de Primăria Galaţi se mai arată următoarele: „Primăria organizează un examen de atestare, cu probe în zilele de 24 septembrie şi 1 octombrie. Termenul limită pentru înscriere este 21 septembrie. Până pe data de 13 septembrie nu s-a înscris nimeni. Primăria municipiului Galaţi informează şi pe această cale că, în situaţia în care asociaţiile de proprietari vor menţine în funcţie administratori neatestaţi, atât preşedintele asociaţiei cât şi comitetul executiv sunt pasibili de sancţiune contravenţională cu amendă de până la 3.000 de lei”. Condiţiile minime de participare la examen sunt studii medii cu diplomă de bacalaureat şi absolvirea cursurilor de administrator de imobile. Înscrierea în vederea susţinerii examenului se poate face până vineri, 21 septembrie, la Centrul de Informare a Cetăţeanului, din strada Fraternităţii nr. 1. Bibliografia şi lista actelor necesare susţinerii examenlui de atestare pot fi consultate pe site-ul Primăriei.

Articole înrudite